|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۹۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
او قبل از اجرای حکم قصاص گفت: بدهکاری های زیادی داشتم که با همدستم علیرضا درد دل کردم، او هم پیشنهاد سرقت مسلحانه از طلافروشی را داد.
 جوان 31ساله ای که در ماجرای دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در مشهد، مرتکب جنایت شده بود، قبل از اجرای حکم قصاص در ملاءعام، گفت: می خواستم پولدار شوم اما همه چیزم را از دست دادم!

ساعت 7 صبح روز گذشته، اطراف خیابان های منتهی به میدان شهیدمفتح مشهد، در قرق شهروندانی قرار گرفت که از دقایقی قبل منتظر اجرای حکم قصاص نفس عامل قتل طلافروش مشهدی بودند. در حالی که صدها تن از شهروندان شعارهای «دستگاه قضایی، تشکر تشکر» و «نیروی انتظامی، تشکر تشکر» سر می دادند، سارق مسلح به محل اجرای حکم هدایت شد. او که از اقدام جنایتکارانه خود پشیمان شده بود، کنار طناب دار قرار گرفت تا این که حکم صادره از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی قرائت شد.با صدای صلوات مردم، لحظاتی بعد طناب دار بر گردن قاتل حلقه شد و این گونه سارق مسلحی که به قصد سرقت طلا، طلافروش 34ساله را به قتل رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.

او قبل از اجرای حکم قصاص گفت: بدهکاری های زیادی داشتم که با همدستم علیرضا درد دل کردم، او هم پیشنهاد سرقت مسلحانه از طلافروشی را داد و گفت با اسلحه، طلافروش را تهدید می کنیم و طلاهایش را سرقت می کنیم، از سوی دیگر هم طلاها بیمه هستند و طلافروش خسارت خود را از بیمه می گیرد و ما هم پولدار می شویم، اما هنگام اجرای نقشه، شرایطی پیش آمد که من از چاقو استفاده کردم و این گونه همه چیزم را از دست دادم. کاش می شد اولیای دم به من و خانواده ام رحم کنند ...گزارش خراسان حاکی است: دادستان مرکز خراسان رضوی نیز که در محل اجرای حکم حضور داشت به خراسان گفت: دستگاه قضایی به مجرمان خطرناکی که امنیت جامعه را تهدید کنند، اجازه عرض اندام نخواهد داد.
همان طور که در این پرونده، سارقان مسلح با پیگیری های سریع قضایی و پلیسی در کمتر از 48ساعت دستگیر شدند و تحقیقات پرونده آنان نیز تنها با گذشت 9روز از وقوع جنایت، در دادسرا تکمیل و به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد.قاضی «غلامعلی صادقی» افزود: دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان خشن مصمم است و امنیت مردم را فدای زیاده خواهی های عده ای شرور نخواهد کرد.مقام ارشد قضایی مشهد همچنین با اشاره به این که «ریشه امنیت سوزان را می سوزانیم»، گفت: آنان که نقشه های ارتکاب جرم را در سر می پرورانند، بدانند با هر کار خلاف و مجرمانه ای که مرتکب می شوند، در واقع رشته ای از طناب دار را برای خود می بافند، بنابراین قبل از آن که حلقه های طناب قانون گردن آنان را بفشارد، خودشان راه درست زندگی را در پیش بگیرند چراکه پشیمانی پس از ارتکاب جرم و به خطر انداختن امنیت مردم سودی برای آن ها نخواهد داشت.قاضی «صادقی» با بیان این که همدست این محکوم نیز به تحمل 10سال زندان و 74ضربه شلاق محکوم شده است، افزود: مجرمانی که جرایم خشن مانند زورگیری و سرقت های مقرون به آزار را مرتکب شوند، نمی توانند از تخفیف مجازات استفاده کنند و از بسیاری امتیازات دیگر محروم خواهند شد.قاضی صادقی همچنین تصریح کرد: این گونه افراد باید از مجازات های سنگین قانونی درس عبرت بگیرند و قبل از آن که دست به ارتکاب جرم بزنند، به عاقبت کار خود بیندیشند تا این گونه زندگی خود را به تباهی نکشانند.

سابقه خبر

هفتم آبان سال گذشته، 2جوان مسلح پرایدسوار در حالی که نقاب به چهره داشتند، به یک طلافروشی در ابتدای خیابان مفتح 4 مشهد دستبرد زدند و هنگام سرقت بیش از 2کیلوگرم طلا، مغازه دار 34ساله را نیز به قتل رساندند. 2سارق مسلح 48ساعت بعد با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد) دستگیر شدند و پرونده آنان پس از تکمیل تحقیقات در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت.قضات دادگاه نیز پس از برگزاری جلسه محاکمه علنی، متهم ردیف اول را که حامد نام داشت ، به قصاص نفس و همدست او را به تحمل زندان طویل المدت محکوم کردند. رأی صادره پس از تأیید دیوان عالی کشور، صبح روز گذشته با حضور قضات اجرای احکام و در ملاءعام به مرحله اجرا در آمد.

منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین