کد خبر: ۹۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰
اینجا شیراز است، نام شیراز حالا علاوه بر همراهی فرهنگ و هنر و ادب، با ورزش ملی ایرانیان عجین شده است و گامی تا ثبت شدن در برگ زرین دفتر خاطرات پهلوانی ایران، ندارد.
 در سالن کشتی تختی شیراز جایی برای نشستن نیست و بعضی از نوجوانان تا کنار تشک آمده‌اند تا با قهرمانان محبوبشان عکس سلفی بگیرند. آنها آینده ورزشی خود را با عضلات نیرومند و حرکات تند و تیز فرنگی کاران تیم ملی تطبیق می‌دهند و در رویای خود روی سکوی قهرمانی می‌روند.

 اینجا شیراز است، محل برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جهانی 2016 و این روزها، روزهای خاطره‌انگیزی است که در دفتر خاطرات همه مردم ورزش‌دوست ایران و خصوصا شیرازی‌های میهمان نواز، ثبت می‌شود.

اینجا شیراز است، نام شیراز حالا علاوه بر همراهی فرهنگ و هنر و ادب، با ورزش ملی ایرانیان عجین شده است و گامی تا ثبت شدن در برگ زرین دفتر خاطرات پهلوانی ایران، ندارد.

محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی روی صندلی پلاستیکی قرمز رنگی نشسته است، لبخند می زند و آهسته با محمد علی چمیانی گفت و گو می کند. حالا گوش شکسته‌های دلاور به دو گروه تقسیم می‌شوند و با بازی والیبال و فوتبال تمرینات خود را ادامه می‌دهند.

در کنار نرده‌ها خردسالی با گوشه چشم «امید نوروزی» پهلوان شیرازی را رصد می‌کند اما وقتی قهرمان دست روی سرش می‌کشد غریبی می‌کند و پشت پدر پنهان می‌شود.

نوروزی لبخندی زد و روبه خبرنگار ایسنا، گفت: این پهلوان کوچک خواهرزاده‌ام است اما به دلیل اینکه بیشتر اوقات من در اردو می‌گذرد برایش ناشناسم.

این قهرمان شیرازی راجع به برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در شیراز گفت: استانداری و اداره ورزش و جوانان فارس زحمات بسیاری برای برگزاری این مسابقات کشیده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

او به آمادگی اعضای تیم ملی کشتی فرنگی اشاره و اضافه کرد: در شرایط خوبی به سر می بریم بنابراین امیدواریم مقام اول را کسب و دل مردم ایران و فارس را شاد کنیم.

نوروزی مسابقات جام جهانی کشتی را مقدمه‌ای برای حضور در المپیک ریو دانست و اضافه کرد: بچه‌ها با نشان دادن شایستگی‌های خود در این رقابت‌ها برای کسب مدال های زرین المپیک ریو آماده می‌شوند.

«قاسم رضایی» که در المپیک لندن طلا را به گردن آویخته است نیز این رقابت‌ها را یک آزمون مناسب برای المیک ریو دانست و گفت: با شرایط خوب اعضای تیم و هدایت آقای بنا به قهرمانی در این مسابقات امیدوار هستیم.

رضایی به مهمان نوازی خوب شیرازی‌ها اشاره و اضافه کرد: اردوی تیم در شیراز شرایط مساعدی داشت و دست اندرکاران برای برگزاری مسابقات تمام تلاش خود را کرده اند.

«سعید عبدولی» تمام اراده‌اش را به کار گرفته است تا ناداوری المپیک لندن را جبران کند. این فرنگی کار پر تلاش تیم ملی گفت: در این مسابقات و المپیک ریو به همگان نشان می دهم که طلای المپیک لندن حق من بود.

او نیز به شرایط مساعد اردو اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از تجربیات خوب من در روزهای اردو رقم خورده است و لطف شیرازی ها برای همیشه در خاطرم می ماند.

عبدولی امیدوار است که در مسابقات جام جهانی و المپیک ریو با کسب عنوان قهرمانی خاطره تلخ اشک‌هایش را از یادها پاک کند.

«بشیر باباجان‌زاده» کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی فرنگی کشورمان نیز به ماندن جام قهرمانی در شیراز امیدوار است.

او به آمادگی فرنگی کاران اشاره و اضافه کرد: در شرایط ایده‌آلی به سر می بریم و به کسب مقام قهرمانی در این رقابت ها امیدواریم.

باباجان‌زاده از مهمان نوازی اهالی شیراز قدردانی و اضافه کرد: با تمام توان روی تشک می‌رویم تا شادی را به مردم ایران و شیراز هدیه کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین