کد خبر: ۹۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
پیروزبخت ، با اشاره به انعقاد اولین تفاهم نامه استاندارد با سازمان عربی استانداردسازی سوریه در سال 2006 ، افزود : لازم است تفاهم نامه مذکور بازنگری و روزآمد شود.
مدیرکل و معاون سازمان عربی استانداردسازی و اندازه شناسی سوریه ، صبح امروز ، دوشنبه 27 اردیبهشت در دیدار با رییس ، معاونان و جمعی از مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران ، خواستار همکاری های علمی و فنی این سازمان برای احیای سازمان عربی استانداردسازی و اندازه شناسی سوریه شدند.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار با اشاره به ارتباط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه به لحاظ مذهبی ، فرهنگی ، تاریخی گفت : سازمان ملی استاندارد ایران با برخی از کشورها یادداشت تفاهم در زمینه استانداردسازی ، گسترش روابط تجاری و تبادل اطلاعات علمی و فنی به ویژه در دوران پسا تحریم امضا کرده است.

پیروزبخت ، با اشاره به انعقاد اولین تفاهم نامه استاندارد با سازمان عربی استانداردسازی سوریه در سال 2006 ، افزود : لازم است تفاهم نامه مذکور بازنگری و روزآمد شود.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران با ابراز تاسف از شرایط نامناسب موجود در کشور سوریه، به 8 سال جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت : سازمان ملی استاندارد ایران امروزه در زمینه بین المللی در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته و موفقیت هایی را بدست آورده، به نحوی که در بین 163 کشور رتبه 27 را در سازمان بین المللی استاندارد کسب و همچنین دبیری 7 کمیته فنی بین المللی ، عضویت در مرکز استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( سمیک ) و رهبری 18 کشور در زمینه کدکس غذایی را به نام خود ثبت کرده است.

پیروزبخت با اشاره به وجود آزمایشگاهها و شرکت های بازرسی همکار با سازمان ملی استاندارد ایران، افزود : بسیاری از این آزمایشگاهها و تمامی شرکت های بازرسی بر اساس استانداردهای بین المللی تایید صلاحیت شده اند.

مدیرکل سازمان عربی استانداردسازی و اندازه شناسی سوریه در ادامه با تقدیر از حمایت های کشور جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه اظهار داشت : حمایت های ایران از ملت سوریه باعث ایستادگی و مقاومت بیشتر مردم این کشور شده است.

وی با ابراز خرسندی از استمرار و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور گفت : تا حد زیادی فعالیت های استاندارد کشور سوریه در زمینه  اندازه شناسی ، تایید صلاحیت ، اوزان و مقیاس ها و آزمایشگاههای متعدد نساجی ، شیمیایی ، طلا ، کشاورزی و غذایی از بین رفته است که برای احیای دوباره آن خواستار انتقال کمک های فنی و تخصصی سازمان ملی استاندارد ایران هستیم .

در این نشست ، معاونان و جمعی از کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران برای روزآمد کردن و تمدید یادداشت تفاهم بین استاندارد ایران و سوریه به مذاکره پرداختند.

گفتنی است، یادداشت تفاهم همکاری بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور سوریه در زمینه استانداردسازی روز چهارشنبه ، 29 اردیبهشت به امضای روسای دو سازمان خواهد رسید.

 ش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین