|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۹۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
تخت روانچی عنوان کرد:‌ با توجه به وضع قوانینی که در حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و مقابله با پولشویی در کنار لغو تحریم‌ها اقدامات داخلی نیز صورت داده‌ایم.
معاون وزیر امورخارجه گفت: دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی و انضباط پولی و مالی است و در کنار آن توافق هسته‌ای بستر مناسبی برای گسترش روابط تجاری و اقتصای با کشورهای دیگر فراهم آورده است.


 مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه در نخستین گردهمایی ایران و ایتالیا با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز هیأت دولت به ایتالیا و امضای سندهای همکاری بین دو کشور گفت: با توجه به قدمت 200 ساله روابط سیاسی ایتالیا و ایران در چند سال اخیر به خاطر تحریم‌ها شاهد کاهش سطح روابط تجاری بین این دو کشور بودیم اما با شرایط به وجود آمده به گسترش روابط تجاری امیدوار هستیم و این گردهمایی فرصتی مناسب در جهت شناسایی زمینه‌های همکاری به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی و انضباط پولی و مالی است و در کنار آن توافق هسته‌ای بستر مناسبی برای گسترش روابط تجاری و اقتصای با کشورهای دیگر فراهم آورده است.

تخت روانچی تصریح کرد: فضای رقابتی جدیدی در زمینه‌های مختلف ایجاد شده و این موقعیت وجود دارد تا علاوه بر صادرات و واردات که تبادلات معمول بین دو کشور است در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف نیز وارد همکاری شویم و بستر انتقال فناوری را نیز فراهم آوریم.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به بازار کشورهای منطقه اظهار داشت: در جو ناآرام منطقه وجود امنیت در ایران و همچنین غنی بودن کشور از لحاظ منابع معنوی و انسانی جذابیت قابل توجهی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاد کرده است.

تخت روانچی عنوان کرد:‌ با توجه به وضع قوانینی که در حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و مقابله با پولشویی در کنار لغو تحریم‌ها اقدامات داخلی نیز صورت داده‌ایم.

وی در پایان ضمن اشاره به رتبه 19 ایران در بین قدرت‌های اقتصاد بزرگ دنیا از سوی صندوق بین‌المللی پول گفت: همکاری‌های بانکی نقش مهمی را در فضای جدید به وجود آمده ایفا می‌کند و با توجه به این موضوع که برخی بانک‌های اروپایی از لغو تحریم‌ها بی‌اطلاع هستند با حساسیت زیادی که از خود نشان می‌دهند موجب از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین