|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۹۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما مترادف با شرافت‌اند، عنوان کرد: فرماندهان ما در حوادث سخت باوقار و الگوهای تواضع‌اند و با قلبشان می‌جنگند که این هم بخشی از فرهنگ دفاعی ماست. چرا ما نتوانیم هندسه قدرت را در جهان تغییر دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ گفت: این آرزو که تعامل با غرب می‌تواند جاده سعادت ملت را بگشاید کوته‌بینی سیاسی است.

  سردار حسین سلامی در همایش ملی «فرهنگ دفاعی» اظهار کرد با بیان اینکه دلبستگی به غرب به عنوان مدینه فاضله سراب و فریب است و حقیقت نیست، افزود: ما یاد گرفته‌ایم مسیر سعادت مسلمانان از ایستادگی و جهاد با تکیه بر ظرفیت‌های درون و توکل بر خدا می‌گذرد نه توکل بر غیرخدا و این آرزو که تعامل با غرب می‌تواند جاده سعادت ملت را بگشاید، کوته‌بینی سیاسی است.

وی ادامه داد: این تحقیر شخصیت ملتی است که در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع فرهنگ دشمن ایستاده، ما هرجا با مدل جهاد با دشمن برخورد کرده‌ایم موفق بوده‌ایم. در فناوری نانو، هسته‌ای، هوافضا و... چون دشمن نمی‌خواست، ما موفق شدیم. امروز نبرد تقابل اراده‌ها، برخورد ایمان‌ها و تلاقی استراتژی‌هاست و ما غیر از این راهی نداریم.

سلامی در ادامه تأکید کرد: خطری که امروز احساس می‌کنیم زدودن تفکر،‌ روحیه انقلابی و جهادی ما و ایستادگی ملت و سست کردن بنیان‌های تفکر انقلابی ملت است. ما نظم ظالمانه دشمن را نمی‌پذیریم و نمی‌توانیم که حق انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز نداشته باشیم اما آمریکا که بمب اتم استفاده کرده انرژی هسته‌ای داشته باشد. ما نمی‌توانیم از مظلومان مسلمان دفاع نکنیم و اجازه دهیم اسرائیلی‌ها بر آنها آتش بگشایند و خانه‌هایشان را خراب کنند.

وی با بیان اینکه قدرت ما در تبعیت از منطق اسلام است، افزود: امروز ما در جنگ هستیم. درست است که دین ما دین صلح است اما امروز در جنگیم و باید با منطق جنگ به سراغ دشمنان جنگ طلب برویم. ما برای عدالت می‌جنگیم و منطق ما حتی در برخورد با دشمنان عدالت است. ما هرگز در منطق دفاعی خود دنبال قتل انسان‌ها نیستیم و حتی برای دفاع از مظلوم در قتل اسراف نمی‌کنیم و به اندازه‌ای که ضروری است دشمن را منهدم می‌کنیم اما در مقابل کفار عقب نمی‌نشینیم.

سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: رهبر ما حتی از زبان ما به عنوان مهمترین میراث فرهنگی این جامعه دفاع می‌کند اما باز بعضی از ما به عشق توسعه زبان بیگانه و اختلاط با زبان خودمان نمی‌توانیم این بیان را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه تنها راه سعادت ما جهاد فی‌سبیل‌الله است، خاطرنشان کرد: دیپلماسی ما باید بر بال ارزش‌های فرهنگ دفاعی ما سوار شود و حاصل قدرت جامعه ما بر دشمنانمان باشد. دشمنان ما در معنویت، اخلاق، سیاست و حتی نظامی‌گری فرو ریخته‌اند پس نباید از آنها بترسیم و در حالی که قدرتمند‌یم باید پیش برویم که این فرهنگ دفاعی ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، ادامه داد: رهبر ما بر اساس حکمتی جوشیده از متن قرآن به دشمن بی‌اعتماد است چرا که قرآن می‌گوید دشمن وقتی به شما ظفر یابد تعهدی را انجام نمی‌دهد. آنها با زبان شما را راضی می‌کنند اما قلب‌هایشان فتنه می‌کند و اکثراً فاسق‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما مترادف با شرافت‌اند، عنوان کرد: فرماندهان ما در حوادث سخت باوقار و الگوهای تواضع‌اند و با قلبشان می‌جنگند که این هم بخشی از فرهنگ دفاعی ماست. چرا ما نتوانیم هندسه قدرت را در جهان تغییر دهیم.

سلامی گفت: ما در حال افزودن اضلاع جدید به هندسه قدرت جهان هستیم و با الهام از رهبرانمان و ایمان و امید به آینده خود را برای رسالت تاریخی یعنی به حاکمیت رساندن اسلام اقلاً در کشورهای اسلامی آماده می‌کنیم و می‌توانیم یک امت وسط به عنوان مدلی برای جهان بسازیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبر عزیز و عظیم‌الشأن‌مان در کلامی فشرده و عمیق فرمودند، دفاع جزئی از هویت یک ملت است و فرهنگ مجموعه نظام ارزش‌ها، نگرش‌ها، باورها، اعتقادات، الگوهای رفتار و خزائن تفکر و اندیشه یک جامعه را شکل می‌دهد و یکی از مهمترین عناصر حیات هر امت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ روح یک جامعه است. آنچه بیش از جسم مادی نشانگر بزرگی، شکوه و عظمت یک ملت است روح و تفکر آن ملت و ذهنیت و قلب یک جامعه است. قلب و ذهن ساحت اصلی بزرگی یک ملت و جامعه را شکل می‌دهد.

سلامی عنوان کرد: در ادبیات سیاسی دنیای غرب می‌نویسند که چگونه آمریکا می‌تواند غرب و ذهن جهان اسلام را تسخیر کند. این نشان‌دهنده این است که قلب و ذهن یک جامعه مرکز تفقه، اندیشه، باور، تفکر، احساس و آرزوی یک ملت است. بعضی جوامع قلب دارند اما تفقه نمی‌کنند. ملت‌هایی که قلب و ذهن متصل خود را با قلب و ذهن بیگانه پیوند می‌زنند فاقد اندیشه مستقل برای حیات‌اند و فرهنگشان در بیگانه ذوب شده است و فاقد حیات انسانی و زندگی هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاعی ما از درون گذرگاه‌های سختی از فرازهای تاریخ نزدکی عبور کرده، یادآور شد: فرهنگ دفاعی ما از درون شکیبایی‌ها، مقاومت‌ها، ‌ثبات قدم‌ها، خودباوری‌ها، اعتماد به نفس‌ها و از درون جاده نورانی جهاد در راه خدا، پذیرش شهادت‌ها و از درون محاصره‌های سخت و فشارهای ویرانگر عبور کرده است.

سلامی در ادامه تأکید کرد: ملت ایران به عنوان مثالی از ملت زنده، سرزنده،‌ مقتدر، توانمند، خودباور و با ترازهای منزلت جهانی عمیق و ثابت قدم در مقابل قدرت‌های به ظاهر جهانی به حساب می‌آید.

سلامی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگی غیر از فرهنگ دفاعی مبتنی بر روح جهاد و مقاومت و وفاداری و نترسیدن بود، آیا این ملت می‌توانست هشت سال مقابل امپراتوری‌های بی‌بدیل بشر ایستادگی و از استقلال، اعتبار و سرمایه‌های مادی و معنوی خود دفاع کند؟ تنها و تنها تکیه بر ارزش‌ها بود که از ملت بی‌دفاع و کم‌توان از لحاظ فیزیکی توانست یک قدرت شکست‌ناپذیر و عمیقاً افسانه‌ای در تاریخ بشر بسازد و به عنوان نمونه در روح مقاومت به جهان معرفی کند.

وی ادامه داد: وقتی اسلام، مردم و ولایت با هم پیوند خوردند یک حقیقت شده‌اند. آنگاه روح بزرگ رهبری در شخصیت جامعه تکثیر شد و انسان‌ها قد کشیدند و از جسم مادی خود عبور کردند و جامعه روح جدیدی یافت که ما توانستیم بزرگترین شاهکار تاریخ اسلام و ایران را رقم بزنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: حرف‌های ما بیان احساساتی یک آرزو نیست بلکه توصیف واقعیت‌هایی است که اتفاق افتاده است. ما واقع‌بینانه می‌گوییم که این ملت صبر کرد، ثبات قدم به خرج داد و نترسید. هر ملتی که میترسد هر روز می‌میرد اما ملتی که نمی‌ترسد هرگز نمی‌میرد و ما امروز به ملتی تبدیل شده‌ایم که هرگز نمی‌میریم.

وی با اشاره به تحریم‌ها و فشارها علیه ایران، خاطرنشان کرد: در تاریخ هرگز نمی‌یابید که ملتی در مقیاس جهانی چند سال در تحریم قرار بگیرد. ما در عین فشار و محاصره اقتصادی که تهدید به عملیات نظامی همواره چاشنی و مکملی بر آن بود و عملیات روانی و جنگ نرم دشمن برای تخریب زیرساخت اجتماعی جامعه همراه آن بود و فشار سیاسی برای منزوی کردن ایران در نظام جهانی در کنار آن وجود داشت، ایستادگی کردیم.

سلامی اضافه کرد: غربی‌ها به این عملیات خود همزمان‌سازی بر نقطه‌ قطعیت می‌گویند و این تمرکز قوا در نقطه قطعی برای شکست دادن این ملت دهه‌هاست که اجرا می‌شود اما در مقابل آن ملت بزرگ ایران همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و تمرکز استراتژیک دشمن بر قلب جهان اسلام که ایران است را به هم زده است.

وی با تأکید بر اینکه استقلال ایران مطلق است، بیان کرد: این ملت برای مقابله با یک قدرت به قدرت دیگری تکیه نمی‌کند و حتی به دشمنان ظالم میل خفیف هم نخواهد داشت، چون به فرموده قرآن نصرت خدا شامل حالش نخواهد شد. فرهنگ، تفکر، اعتقادات و باورها و عمل به آنهاست که ما را پیروز می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین اظهار کرد: اگر به فرزندانمان عشق می‌ورزیم و نمی‌خواهیم جهره معصومانه و ذهن پاک آنها تحت تأثیر عناصر فرهنگ بیگانه به چهره‌هایی افسرده و پژمرده تبدیل شود نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم و باید یک سوی جبهه بایستیم.

وی در پایان با اشاره به گزارشی از وضعیت اجتماعی و بی‌هویتی جوانان اروپایی، گفت: در آمریکا سالانه 33 هزار نوجوان خودکشی می‌کنند و خودکشی سومین عامل مرگ و میر در آمریکاست. بحران شخصیت و هویت باعث شده سالانه یک میلیون نسخه ضدافسردگی برای نوجوانان آمریکایی تجویز شود. نوجوانان آمریکایی تا بزرگسالی 10 هزار قتل از تلویزیون می‌بینند و این وضعیت اجتماعی غم‌انگیز است به همین دلیل باید هوشیار باشیم که جوانان ما مثل جوانان غربی نشوند و باید بدانیم که مسجد، مدرسه و خانه بزرگترین معلمان اخلاق برای جوانان ما هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین