کد خبر: ۹۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
نماينده مشهد همچنين از رئيس جمهور خواست تا در موضوع مينو خالقي منتخب اصفهان، مقابل نظر شوراي نگهبان نايستد.
جواد کریمی قدوسی از معدود نمایندگان عضو جبهه پایداری که در مجلس دهم نیز حضور خواهد داشت، امروز تذکری بلندبالایی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد.

 او خطاب به حجت الاسلام حسن روحاني گفت: مشاور شما آقاي حسام الدين آشنا مي گويد رئيس جمهور مي‌خواهد برجام داخلي را ادامه دهد. شما هم در پيام تبريک نوروزي خود از برجام 2 سخن گفتيد. اما رهبري معظم انقلاب 12 ساعت بعد، از برجام دو و سه و چهار رمزگشايي و نقش دشمن را در آن نشان دادند.

کريمي قدوسي افزود: شما مي‌دانيد که آمريکا و اسرائيل و انگليس، با پنج اصل قانون اساسي ما مخالفند و با ادعاي اينکه در قوانين بين الملل چنين مواردي وجود ندارد، خواهان حذف آن هستند.  آنها مي‌گفتند "اصل ولايت فقيه از قانون ايران بايد حذف شود. هر کشوري در نظام بين الملل بايد يک ارتش داشته باشد از اين رو سپاه بايد از قانون اساسي ايران حذف شود. انتخابات بر اساس قوانين بين المللي در ايران آزاد باشد و جايگاه شوراي نگهبان از قانون اساسي حذف شود. حقوق بشر بر اساس آنچه در فضاي بين الملل وجود دارد، در ايران رعايت شود و زنان آزاد باشند که حجاب داشته باشند يا نداشته باشند. همچنين ايران امنيت رژيم صهيونيستي را نبايد تهديد کرده و از فلسطين حمايت کند".

وي بي آنکه بگويد رئيس جمهور چه زماني مواضعي در حمايت از اين ادعاها داشته است که او به استناد آن تذکر مي‌دهد، خطاب به او ادامه داد: آقاي روحاني بي توجهي از اين اصول هزينه سنگيني خواهد داشت. به ولايت فقيه پايند باشيد و دست رد بر سينه نامحرم بزنيد و مشاوران اينگونه خود را حذف کنيد.

نماينده مشهد همچنين از رئيس جمهور خواست تا در موضوع مينو خالقي منتخب اصفهان، مقابل نظر شوراي نگهبان نايستد.

او بي توجه به اينکه زمان بيان تذکرش به پايان رسيده و از هيات رئيسه چندين بار به او تذکر دادند، همچنان به سخنانش اينگونه ادامه داد: آقاي رئيس جمهور به صراحت موضع بگيريد و بگوييد نظرتان از برجام داخلي چيست؟



 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین