|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۹۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
تیم استقلال خوزستان در حالی امسال بر سکوی قهرمانی ایستاد که سال گذشته برای ماندن در لیگ برتر فوتبال می‌جنگید.
تیم استقلال خوزستان در حالی امسال بر سکوی قهرمانی ایستاد که سال گذشته برای ماندن در لیگ برتر فوتبال می‌جنگید.

 لیگ برتر در حالی به پایان رسید که کسی فکرش را نمی‌کرد تیمی که سال گذشته به زور چنگ و دندان، جای خود را در لیگ برتر حفظ کرده بود، امسال بتواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند. تیم «استقلال خوزستان» را می‌توان به جرئت «لستر سیتی» لیگ فوتبال کشور انجامید. تیمی که خیلی شناخته‌شده نبود؛ اما به سرعت توانست خودش را در جدول بالا بکشد و به مقام قهرمانی برسد.

حالا این قهرمانی بهانه خوبی است تا از نو مبالغ قراردادهای بازیکنان این تیم را مرور کنیم تا بفهمیم قهرمان شدن چقدر برایشان خرج برداشته است. «فرناندو ده خسوس» با ۵۰۰ میلیون گران‌ترین بازیکن این تیم است و «علی دغاغله» با ۳۰ میلیون تومان کمترین رقم قرارداد را دارد. به طور کلی قراردادهای بازیکنان تیم قهرمان لیگ برتر، ۴میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آب خورده است. «ویسی» سرمربی این تیم هم که خیلی دوست دارد خود را شبیه گوآردیولا نشان بدهد، ۵۵۰ میلیون تومان و حبيب اصلاحي هم با ۴۵۰ میلیون تومان قرارداد بسته است. 

حکیم نصاری

۲۸۰ میلیون

علی دغاغله

۳۰ میلیون

رحیم مهدی زهیوی

۲۸۰ میلیون

ادوارد سوارز فریرا

۴۵۰میلیون

روح الله سیف اللهی مقدم

۳۰۰میلیون

دانیال ماهینی

۱۵۰میلیون

عبدالهادی خنیفر

۲۵۰ میلیون

فرناندو ده خسوس

۵۰۰میلیون

علی اکبر آهکی

۷۰میلیون

سید هیثم هاشمی زاده

۲۰میلیون

محمد طیبی

۲۷۰میلیون

فرشاد سالاروند

۱۸۰میلیون

موسی کولیبالی

۲۵۰میلیون

پیمان شیرزادی

۱۳۰میلیون

میثم دورقی

۲۵۰میلیون

فرشاد جان فزا

۱۲۰میلیون

حمدالله ابدام

۷۰میلیون

علی اصغر عاشوری

۱۳۰میلیون

باقر هاشمی

۵۰میلیون

حسن بیت سعید

۱۵۰میلیون

سید جلال عبدی

۱۶۰میلیون

عقیل شویعی کعبی

۱۰۰میلیون

گودرز داودی

۱۶۰میلیون

 

در کنار عدد و رقم هایی که می شود برای قهرمان امسال لیگ برتر در نظر گرفت کافی است نگاهی بیندازیم به مبالغ قرارداهای سایر تیم‌های نام‌آشنا که چشم امید هوادارانشان همیشه در پی تصاحب عنوان قهرمانی بوده است.

پرسپولیس: پرسپولیس دومین تیم جدول است و با اختلاف کمی از استقلال خوزستان، قهرمانی را از دست داده است. پرسپولیس از رقم‌های ۳۵میلیونی تا یک میلیارد و ۱۸۰ میلیونی در قراردادهای خود دارد. «مایکل اومانیا»، بازیکن کاستاریکای این تیم، بیشترین درآمد را در این فصل از آن خود کرده است. بازیکنان سرخ پوش امسال ۱۳میایارد و ۹۶۵ میلیون برای باشگاه خود هزینه داشته‌اند. «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی پرسپولیس هم یک میلیارد و هشتصد و بیسست میلیون تومان،‌ کریم باقری ۶۰۰ میلیون تومان، مصطفی قنبرپور ۴۰۰ میلیون تومان،‌ آندری پانیچ ۳۰۰ میلیون تومان، ایگور پانادیچ ۱۹۰ میلیون تومان و محمود خوردبین ۱۳۰ میلیون تومان در این فصل دریافت کرده‌اند.

استقلال: استقلال امسال در رتبه‌ای پایین‌تر از پرسپولیس در رده سوم جدول جاخوش کرده است. این در حالی است که استقلال تهران یکی از گران‌ترین تیم‌های لیگ برتر امسال بود. قراردادهای یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیونی و یک میلیونی بیشترین و کمترین این قراردادها هستند. رقم کل قراردادهای آبی‌پوشان بالغ بر ۱۵میلیارد و ۱۲۹ میلیون شده است. پرویز مظلومی، سرمربی این تیم ۷۰۰ میلیون، سیروس دین محمدی ۸۵ میلیون، مجید صالح ۳۵۰ میلیون و منصور پور حیدری ۲۰۰ میلیون تومان گرفته‌اند.

تراکتورسازی تبریز: تیم تراکتورسازی تبریز هم امسال  ۸میلیارد و ۲۷ میلیون تومان برای بازیکنانش هزینه کرده است. جالب اینکه ۱۴ بازیکن این تیم فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در این فصل دریافت کرده‌اند. «تونی اولیویرا» یک میلیاردو ۱۶۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر یک از دستیاران این مربی، ۱۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

نفت تهران: تیم پنجم جدول لیگ برتر هم  ۱۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون برای قرارداد بازیکنانش هزینه کرده است. «آلویس برترند نانگ» کامرونی با ۹۸۷ میلیون تومان گران ترین بازیکن نفت و مجتبی حق دوست با ۴۵ میلیون کمترین مبلغ قرارداد را گرفته‌اند. عليرضا منصوريان، سرمربی نفت تهران هم با ۴۳۷ میلیون و پانصد هزار تومان قراداد بسته است.

سپاهان: تیم سپاهان هم که از گران‌ترین تیم‌های لیگ برتر امسال به حساب می‌آید، خیلی موفق عمل نکرد و به جایگاه یازدهمی جدول بسنده کرد. ۱۴ میلیارد و ۱۲۷ میلیون هزینه بازیکنان این تیم شده است. البته این میزان به غیر از هزینه دستمزدهای مربیان است. حسین فرکی یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون، عباس يوسف زاده ۱۶۰ میلیون، سید احمد سجادی ۴۰۰ میلیون و رسول خوروش ۱۱۰ میلیون تومان دستمزد گرفته‌اند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین