|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۹۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
وزیر انرژی و معادن تونس یادآور شد: در این دیدار زمینه‌های همکاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که در تونس نیازهای برقی به‌صورت روزافزون است، برای تولید برق نیازمند همکاری شرکت‌های ایرانی هستیم.
وزیر نیرو با اشاره به آمادگی تونس برای توسعه همکاری‌های برقی با ایران، از برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، ساخت و تعمیر نیروگاه‌های برق این کشور شمال آفریقا خبر داد.

 حمید چیت‌چیان در حاشیه دیدار با «منجی مزروق» وزیر انرژی و معادن تونس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اولین بار است که وزیر انرژی و معادن تونس به ایران سفر کرده است، گفت: پس از بحث و گفت و گو، بررسی شناسایی توانمندی‌های دو طرف از ظرفیت و نیاز دو کشور مطلع شویم و بدانیم دو کشور چگونه می‌توانند در زمینه صنعت برق به یکدیگر کمک کنند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه هم اکنون زمینه‌های گوناگونی برای همکاری وجود دارد، تصریح کرد: در فرصتی که وزیر انرژی تونس در ایران حضور دارند از برخی شرکت‌های ایرانی بازدید خواهند کرد و با مدیران قابل توجهی از شرکت‌های داخلی ملاقات و مذاکره خواهند داشت.

این عضو کابینه دولت با اشاره معرفی توانمندی‌ها و امکانات شرکت‌های داخلی به تونسی‌ها، اظهار داشت: اگر به توافق رسیدیم که روش‌های همکاری به چه صورتی باشد، این اولین گامی است که برداشته می‌شود و امیدواریم که این دیدار ارتباطات تجاری و اقتصادی دو کشور را در زمینه صنعت برق تسهیل کند.

این مقام مسئول افزود: شرکت‌های ایرانی آماده هستند تا در زمینه بازسازی نیروگاه‌های تونس و همچنین تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و صدور خدمات فنی و مهندسی با این کشور همکاری کنند.

«منجی مزروق» وزیر انرژی و معادن تونس هم در این دیدار با بیان اینکه از پیشرفت و توسعه‌ای که در ایران در زمینه برق و تولید برق انجام گرفته مطلع هستیم و دیدارهای برنامه‌ریزی شده‌ای داریم که برای همکاری در این زمینه همکاری‌ها گسترش یابد، گفت: تونس نیازمند این است تا سالانه تولید برق خود را افزایش دهد و این موضوع می‌تواند به تحکیم روابط اقتصادی بین دو کشور در خصوص همکاری شرکت‌های ایرانی با تونس بیفزاید.

این مقام دولت تونس با استقبال از برنامه‌های ایران در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، تاکید کرد: در چشم‌انداز سال ۲۰۳۰ میلادی قرار است ۳۰ درصد انرژی‌های تولیدی تونس از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی‌های بادی باشد که راه‌های همکاری در این زمینه بررسی شده و با توجه به تجربه ایران و کیفیت نیروگاه‌های ایرانی در زمینه تولید برق و اینکه این کیفیت در سطح جهانی است امیدواریم از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده کنیم.

وزیر انرژی و معادن تونس یادآور شد: در این دیدار زمینه‌های همکاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که در تونس نیازهای برقی به‌صورت روزافزون است، برای تولید برق نیازمند همکاری شرکت‌های ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های ایرانی و تجهیزات فنی و مهندسی ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند که می‌تواند در این زمینه کمک مناسبی برای تونس باشد، خاطرنشان کرد: تونس آماده توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران در صنایع برق و انرژی است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین