|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
به نقل از Inside the games، مسئولان روس و ورزشکاران این کشور اعلام کردند قصد دارند از رودچنکوف شکایت کنند.
گریگوری رودچنکوف از IOC و وادا خواست با آن‌ها همکاری می‌کند تا ادعاهای او درباره دوپینگ ورزشکاران در المپیک سوچی اثبات شود.

 به نقل از Inside the games، مسئولان روس و ورزشکاران این کشور اعلام کردند قصد دارند از رودچنکوف شکایت کنند.

رودچنکوف اعلام کرده است تعدادی از ورزشکاران المپیک زمستانی استروئید مصرف کردند و نمونه‌های تست آن‌ها با یک نمونه پاک، جابه‌جا شده است. او مدعی شده است که این اتفاق برای 15 ورزشکار افتاده است که مدال کسب کردند.

رودچنکف از مسئولان IOC و وادا خواسته است تا درباره نمونه‌های سوچی را بررسی کنند. پیش از این نیز ادعاهای ویتال استپانف، یکی از مسئولان آژانس ضد دوپینگ روسیه باعث شد که مستندی درباره دوپینگ سیستماتیک در روسیه ساخته شود و فدراسیون دوومیدانی این کشور محروم شود.

بسیاری معتقدند محرومیت روسیه نباید تنها منحصر به دوومیدانی باشد بلکه تمامی ورزش‌های این کشور باید محروم شوند. مسئولان وادا اعلام کرد‌ند در صورتی که نمونه‌ها جابه‌جا شده و رشوه نیز داده شده باشد، سیستم ضد دوپینگ روسیه باید به طور کلی برداشته شود.

IOC اعلام کرده است نگران اتهامات است و سریعا در این رابطه تحقیق خواهد کرد. رودچنکف مدعی شده است که شب‌ها، مسئولان آزمایشگاه نمونه‌های ورزشکاران را جابه‌جا می‌کردند و نمونه‌های جدیدی را از سوراخی که در دیوار آزمایشگاه بوده است به داخل منتقل می‌کردند تا برای تست فردا آماده باشد.

رودچنکف تخمین زده است حدود 100 نمونه جابه‌جا شدند. در بازی‌های سوچی روسیه بیشترین مدال‌آوری را داشت. ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه اعلام کرده است که هیچ مدرکی برای این ادعا وجود ندارد من ترجیح می‌دهم به اتهامات بی‌پایه و اساس اعتماد نکنم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین