|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
متعجب شدم وقتي كه پرسپوليس قهرمان نشد در حالي كه ۱۰۰هزار تماشاچي آمده بودند و واقعا براي دست اندركاران در صورتي كه پرسپوليس قهرمان مي‌شد، ۱۰۰ گام براي آنهايي كه فوتبال را به اين روز انداختند، برداشته مي‌شد.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم بهمن فروتن کارشناس فوتبال نوشت:يكصدهزار تماشاچي و يك استاديوم پُر و منظم. بايد به تماشاگران ايراني تبريك بگويم هرچند كه در اواسط بازي كمي ناراحت شدند و قهر كردند ولي طبيعي است. من خوشحالم كه اول از همه تماشاگر ايراني اين فرهنگ را دارد كه استاديوم صدهزار نفري را پر كند و تيمي كه هوادارش است را همراهي كند. صدهزار تماشاچي پرسپوليس در استاديوم بود و اين تيم قهرمان نشد اما ماندند و شعار «پرسپوليس اول بشي، آخر بشي، دوستت داريم» را سر دادند.

 اين نشانه اين است كه درحقيقت تماشاگر ايراني است كه قهرمان شده است. استقلال خوزستان با يك مربي ايراني با بازيكناني كه اول فصل همه مي‌گفتند اين تيم كانديداي سقوط يكسري بازيكن است كه از ليگ يك آمده، يك تيمي كه از گران شدن فوتبال جلوگيري كرده و يك تيم ارزان بدون ستاره قهرمان شد در مقابل تيمي كه سراسر فصل برنامه داشت و از همان ابتداي فصل آن بالا بوده. واقعا اين تيم نشان داد كه يك جاهايي كارمان واقعا اشتباه است. پرسپوليس واقعا در همه رسانه‌ها و همه ايران از همه‌چيز استفاده كرد تا به قهرماني برسد. جا دارد كه يك مقدار تعمق بيشتري به خرج دهيم و اين قهرماني را با قهرماني فصل گذشته مقايسه كنيم و اما و اگرها و برخی مسائل را ببینیم که ربطی به فوتبال و مستطیل سبز نداشت و این بار هم منتظر ماندیم چه می‌شود. ولي خوشبختانه نتيجه‌ها در مستطيل سبز رقم خورد. درحالي كه مطمئن بودم نخستين بازيكن كه كارت زرد را گرفت خطاي ديگري بكند و اخراج شود و تيم راه‌آهن ۱۰ نفره شود و براي خوردن گل‌هاي زياد آماده شود اما اين اتفاق نيفتاد و موسوي قدبلند تا آخر بازي در زمين ماند و اين نشان‌دهنده اين است كه نه داور و نه بازيكن و نه مدير و نه مربي در برنامه دستكاري كردن فوتبال در هفته آخر نبودند.

متعجب شدم وقتي كه پرسپوليس قهرمان نشد در حالي كه ۱۰۰هزار تماشاچي آمده بودند و واقعا براي دست اندركاران در صورتي كه پرسپوليس قهرمان مي‌شد، ۱۰۰ گام براي آنهايي كه فوتبال را به اين روز انداختند، برداشته مي‌شد. اما واقعا جاي خوشحالي بود كه هفته آخر ليگ در شرايط بغرنج فوتبالي، هيچ دستي نبود كه نتيجه‌اي را رقم بزند. واقعا در اينجا اول جاي تبريك دارد به همه، اول از همه به تماشاگرها، به پرسپوليسي‌ها، به برانكو و بيشتر از همه به عبدا... ويسي و استقلال خوزستان كه نشان داد بعضي وقت‌ها موتور گازي‌ها تحت شرايط خاصي مي‌توانند از فراري‌هاي قرمز ببرند. تیم ویسی نشان داد که با جوانان بی‌ادعا می‌توان شگفتی بزرگی را رقم زد و قهرمان لیگ برتر شد. جدا از اينكه بين من و تاج تضادي وجود دارد، ولي در اين لحظه و در اين شرايط مجبورم و اين يك اجبار بد نيست. اجبار خوب است كه به تاج دستت درد نكند بگويم، خسته نباشي و تبريك بگويم. واقعا از خودِ اين فوتبال درس مي‌گيريم. به خود اين فوتبال تبريك مي‌گويم كه پيروز روز آخر مسابقات ما شد. درست است كه پرسپوليسي‌ها ناراحت شدند، استقلالي‌ها ناراحتند در حالي كه تا هفته‌هاي خيلي زياد همه رسانه‌ها را پشت سر خودشان داشتند. از اواخر فصل گذشته همه زمين و زمان را پشت سر خودشان داشتند ولي اينكه استقلال خوزستان پيروز شد، پيروزي فوتبال بود و اينكه هفته آخر، خودش بود و اين باعث خوشحالي است. در اين هفته آخر واقعا خودِ تاج هم درك كند كه فوتبال بايد خودش بماند. اين فوتبال ميليون‌ها هوادارش را ديروز ناراحت كرد براي اينكه خودش بماند و از اينكه خودش بود و هيچ نوع دستكاري نشد، فوتبال و تاج در اين هفته آخر برنده شدند. تاج خودش به تنهايي مسابقات روز آخر اين فصل را با روز آخر مسابقات فصل گذشته مقايسه و سعي كند كه فصل آينده فوتبال را همين طور صحيح و سالم تا روز آخر به پایان برساند. فوتبال برنده واقعی هفته آخر بود، آنجا که همه چیز فقط به حوادث درون مستطیل سبز ختم شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین