|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۹۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
نیک روش ادامه داد: هیچ مجوزی برای دریافت مبلغ بیشتر هزینه کتب درسی توسط مدارس صادر نشده است و مدارس صرفاً باید مبلغ پشت کتاب را از والدین مطالبه کنند.
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی جدید را تا پایان اردیبهشت امسال اعلام کرد و گفت: اخذ مبلغ بیشتر توسط مدارس به عنوان هزینه کتاب درسی، غیرقانونی است.

 لیدا نیک‌روش مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی جدید را پایان اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت:  از طریق سامانه www.irtextbook.com و به 2 صورت شامل ثبت‌نام توسط دانش‌آموز یا مدارس، این امر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کتب درسی از طریق سامانه با هدف نظارت بیشتر و نیز جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی و اطمینان والدین برای پرداخت وجه پشت کتاب، انجام شده است، افزود: زمانی که ثبت‌نام انجام شود، پیامکی به والدین در خصوص مبلغ کتاب ارسال می‌شود و از این طریق از میزان هزینه کتب درسی فرزندانشان آگاه خواهند شد.

نیک روش ادامه داد: هیچ مجوزی برای دریافت مبلغ بیشتر هزینه کتب درسی توسط مدارس صادر نشده است و مدارس صرفاً باید مبلغ پشت کتاب را از والدین مطالبه کنند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزانی که اقدام به جابه‌جایی محل سکونت خود می‌کنند، گفت: فعلا ثبت‌نام کتب درسی در مدرسه محل تحصیل انجام شود و ما بعداً زمانی برای اصلاح اطلاعات اختصاص خواهیم داد تا افرادی که اقدام به جابه‌جایی مدرسه محل سکونت، منطقه و یا استان کرده‌اند، بتوانند اصلاحات لازم را انجام دهند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین