|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۹۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
البته گفته می شود غلامرضا تاجگردون در ابتدای دولت یازدهم و تشکیل کابینه به شدت سودای رفتن به خیابان صور اسرافیل و نشستن بر صندلی وزارت را داشته که موفق نشده است و شاید هنوز نیم نگاهی به آنجا دارد و فکر میکند با تخریب ناجوانمرده همکار سابقش بتواند شانسی برای نشستن بر جای او داشته باشد.
موضوع فیش های حقوقی جنجالی بیمه مرکزی فارغ از بحث های فنی و تخصصی پیرامونش، این روزها ابزاری برای سو استفاده و بهره برداری فرصت طلبانه برخی شده است. از صدا و سیما کرده تا غلامرضا تاجگردون!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،با انتشار فیش های حقوقی بیمه مرکزی در فضای مجازی طی یک هفته اخیر جنجال و غوغاسالاری صدا و سیما و رسانه های دلواپس با ارائه  اطلاعات غلط و القا اینکه آنچه در فیش ها آمده حقوق‌های ماهیانه چند ده میلیونی است در حالیکه با توضیحات بعدی مشخص شد بخش عمده‌ای از این مبالغ مربوط به معوقات 7ساله کارکنان بیمه بوده، تلاش کرد تا موج تخریبی جدیدی علیه دولت یازدهم ایجاد کنند.



خوشبختانه اقدام به موقع وزیر اقتصاد برای بازگرداندن مبالغ مورد بحث و ارجاع موضوع به دیوان محاسبات با همکاری نزدیک دولت و همچنین استعفای رییس کل بیمه مرکزی با عذرخواهی از مردم و اعلام اینکه دلیل این جو سازی ها مبارزه با برخی تخلفات آشکار از پیش مانده بوده سبب شد باردیگر صدا و سیما و رسانه های دلواپس در موضع انفعال قرار گیرند.

بر اساس این گزارش اما موضوع تعجب و تامل برانگیز این ماجرا را باید موضع گیری فرصت طلبانه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رييس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم دانست!

تاجگردون طی یادداشتی که در فضای مجازی منتشر کرد تلاش کرد با تبرئه رفیق قدیمی اش در سازمان برنامه و بودجه یعنی آقای امین و تحسین شجاعت وی، تقصیر را گردن وزیر اقتصاد بیاندازد. تاجگردون مدعی شد که قبلا به طیب نیا به طور خصوصی درباره وضعیت بانک ها و بیمه ها هشدار داده است و به همین دلیل او مقصر است.

 اینکه تاجگردون چنین حرفی را به طیب نیا زده است یا نه، موضوعی است که وزیر اقتصاد باید درباره اش نظر بدهد؛ اما اینکه چرا در تمام دوران نمایندگی و سالها معاونت سازمان برنامه و بودجه در دولت های مختلف حتی یک موضع گیری،نقد یا یک خط نقد از سوی تاجگردون دیده نمی شود، موضوعی است که او باید پاسخ بدهد.

نکته مهم اینجاست که تاجگردون که به طور شخصی در سندیکای بیمه مسئولیت دارد و در صنعت بیمه داراي منافعی است و سالیان سال در سازمان برنامه و بودجه که قلب تصمیم گیری درباره حقوق و مزایا و اضافه پرداخت به کارکنان دولت است حضور داشته و یک دوره نماینده مجلس بوده ،چرا تا‌کنون حتی یکبار پیش از این نقدی یا موضعی درباره حقوق و مزایای بیمه ها و بانک ها نداشته است؟

چرا وی در پی تدوین طرحی برای ساماندهی این موضوع نبود؟ باید گفت که آقای تاجگردون بیش از همه شما مقصرید؛ شما که هم نظام بیمه و بانک را به خوبی می‌شناسید و در آن فعال بوده و هستید و هم تجربه دولنی مرتبط داشته‌اید؛شما باید پاسخگو باشید که چرا در زمان حضورتان در مجلس برای اصلاح قوانین در این خصوص اقدامی از طرف شما دیده نشد.

 کاملا واضح است موضع گیری غلامرضا تاجگردون بیش از هر چیز بوی فرصت طلبی میدهد و محبوبیت زایی؛حالا که سوژه خوبی پیدا شده و همه دارند به کارکنان و مدیران بیمه مرکزی و فیش های منتشر شده حمله می کنندو داد عدالتخواهی سر می دهند، وی هم برای تثبیت جایگاه خود در مجلس آتی و محبوب شدن در افکار عمومی فرصت را مغتنم شمرده و به وزیر اقتصاد حمله کرده است.

البته گفته می شود غلامرضا تاجگردون در ابتدای دولت یازدهم و تشکیل کابینه به شدت سودای رفتن به خیابان صور اسرافیل و نشستن بر صندلی وزارت را داشته که موفق نشده است و شاید هنوز نیم نگاهی به آنجا دارد و فکر می‌کند با تخریب ناجوانمردانه همکار سابقش بتواند شانسی برای نشستن بر جای او داشته باشد.

 در پایان یک پرسش مهم که امید می‌رود آقای تاجگردون پاسخ شفافی به آن بدهد. در دولت یازدهم چند رییس بانک و بیمه با فشار و لابی مستقیم شما تعیین شده‌اند؟ و البته آیا شما به آنها که بیشترشان همشهری شما هم هستند، در این‌باره تذکری داده‌اید؟
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین