|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۹۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای كامل تعهدات ایران در چارچوب برجام خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام به ویژه در زمینه امور مالی و بانكی شد.
معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای كامل تعهدات ایران در چارچوب برجام خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام به ویژه در زمینه امور مالی و بانكی شد.

به گزارش مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریكای وزیر خارجه امروز -سه شنبه- در دیدار «ماركوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان با بیان این مطلب افزود: اجرای تعهدات ایران در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه كشورمان در این دیدار ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و آلمان، از تقویت رایزنی‌ها بین مقامات دو كشور در سطوح مختلف استقبال كرد.

تخت روانچی همچنین آخرین وضعیت روابط دو كشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و راه‌های گسترش آن را مورد تبادل نظر قرار داد.

وی مقابله با تروریسم و افراط ‌گرایی را موضوع مناسبی برای همكاری ایران و آلمان دانست و خواستار مشاركت بیشتر این كشور در حل مسالمت‌آمیز مشكلات منطقه شد.

**آلمان آماده توسعه همكاری‌ها با ایران در امور افغانستان است

«ماركوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان هم ضمن تأكید بر توسعه ابعاد مختلف مناسبات منجمله در حوزه اقتصادی، به تمایل شركت‌های آلمانی برای تقویت ارتباطات و سرمایه‌گذاری در ایران اشاره كرد.

وی توسعه همكاری در حوزه اقتصادی با ایران را یكی از اولویت‌های كشورش اعلام كرد.

معاون وزیر خارجه آلمان گسترش همكاری‌ها در زمینه فرهنگی با ایران را نیز مورد تأكید قرار داد.

ادرر همچنین اهمیت همكاری با ایران در خصوص افغانستان را یادآور شد و آمادگی كشورش را برای توسعه همكاری‌ها در این زمینه اعلام كرد

معاون وزیر خارجه آلمان همچنین از همكاری دو كشور برای حل مسالمت‌‌آمیز بحران‌ها در منطقه حمایت كرد.

ادرر در فروردین و تخت‌روانچی در شهریور سال گذشته در تهران و برلین با یكدیگر دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه رایزنی كرده بودند.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه آلمان طی سفر به تهران امروز علاوه بر ملاقات با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با علی اكبر ولایتی رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر كرد. بر اساس آنچه اعلام شده، سفر ادرر در راستای رایزنی‌های دوره‌ای معاونان وزرای خارجه دو كشور صورت گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین