کد خبر: ۹۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
وی یکی از مزیت های این طرح را برخورداری فرهنگیان از وام بدون بهره با کارمزد ٢ درصد و بازپرداخت ٣٦ ماهه عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که فرهنگی بازنشسته همچنان عضو موسسه باقی می ماند و سودآوری سالیانه سرمایه وی مثل گذشته ادامه دارد.
مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه یکی دیگر از ماموریت هایی که در اساسنامه مشخص شده فعالیت اقتصادی است، گفت: علاوه بر دوبرابر شدن سرمایه عضو از محل واریزی دولت و انتفاع صد درصدی فرهنگیان، موسسه نیز به هر میزان سودآوری داشته باشد به سهم الشرکه عضو افزوده می شود. مثلا اگر سود فعالیت اقتصادی موسسه ٤٠ درصد باشد موسسه در مجموع ١٤٠ درصد برای اعضا سودآوری داشته است.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر غندالی به مناسبت هفته معلم و در جمع خبرنگاران رسانه ی مهم کشور تصریح کرد: در ٢٠ سال گذشته میانگین نرخ بازدهی فعالیت های موسسه همواره بالاتر از سود بانکی بوده است. به طوری که این سود در سه سال گذشته حدود ٢٦ و در ١٧ سال قبل از آن نیز به طور میانگین بالاتر از ٢٤ درصد بوده است.

وی افزود: اگر سودآوری ٢٦ درصدی را به ١٠٠ درصد کمک دولت اضافه کنیم در مجموع ١٢٦ درصد سود نصیب فرهنگیان عضو موسسه شده است.

دکتر غندالی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های موسسه بحث سودآوری برای اعضا از محل منابع تامین مالی مختلف است، اظهار داشت: منابع مالی موسسه شامل واریزی عضو، سهم دولت، وجوه و تسهیلات دریافتی از بانک ها و واریزی افراد حقیقی و حقوقی است.

وی ادامه داد: در اساسنامه موسسه که در پایان سال ٩٢ اصلاح شد، آمده است که هر فرهنگی می تواند به صورت اختیاری تا سقف ٥ درصد از حقوق و مزایای خود را به موسسه واریز کند و دولت هم مکلف است معادل واریزی وی پرداخت نماید.

مدیرعامل موسسه، وجوه و تسهیلات دریافتی از بانک ها را از دیگر منابع مالی موسسه برشمرد و تصریح کرد: منبع مالی دیگر، واریزی افراد حقیقی و حقوقی است که باید به تایید هیات امناء برسد که تا به حال موسسه چنین موردی نداشته است.

وی افزود: در نهایت سود سالیانه موسسه هم به این منابع مالی اضافه می شود.

دکتر غندالی در بخش دیگری از سخنان خود به حجم بسیار زیاد خروجی های موسسه و به ویژه پرداخت مبالغ قابل توجه به این عزیزان در طول دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به خروجی های اعضاء نه تنها چیزی واریز اعضا با قی نمی ماند بلکه باید هر ماه دوبرابر واریزی، به اعضای خروجی پرداخت کنیم.

 وی رقم پرداختی به فرهنگیان بازنشسته را در سال مالی ٩٥ بیش از ٤٥٠٠ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حالی که ورودی اعضا ماهیانه حدودا ١٩٠ میلیارد ریال است خروجی ماهانه موسسه حدود ٣٨٠ میلیارد ریال است.

مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه مابه التفاوت پرداختی به بازنشستگان از محل سود سالیانه موسسه تامین می شود، تصریح کرد: با این اوصاف ٣٠  الی ٤٠ درصد از سود موسسه را به اعضای خروجی پرداخت می کنیم.

دکتر غندالی با اشاره به اینکه عبور از چنین شرایطی نیازمند هنر مدیریتی و استفاده از استراتژی های مناسب اقتصادی است، گفت: در این راستا طرح های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که حتی الامکان فرهنگیان از موسسه خارج نشود که در نهایت در قالب در «طرح استمرار عضویت بازنشستگان» از  مهر ماه  ١٣٩٤ وارد مرحله اجرایی شد.

وی یکی از مزیت های این طرح را برخورداری فرهنگیان از وام بدون بهره با کارمزد ٢ درصد و بازپرداخت ٣٦ ماهه عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که فرهنگی بازنشسته همچنان عضو موسسه باقی می ماند و سودآوری سالیانه سرمایه وی مثل گذشته ادامه دارد.

مدیرعامل موسسه میزان استقبال فرهنگیان از این طرح را حدود ٣٠ درصد اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که با اطلاع رسانی و همکاری اصحاب رسانه فرهنگیان بیشتری به مزایای این طرح آگاه شده و از خانواده موسسه جدا نشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین