|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۹۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره تفاهم نامه این سازمان با گمرک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نیره پیروز بخت در جلسه امضای تفاهم نامه میان سازمان استاندارد و گمرک بیان کرد: این تفاهم نامه برای چندمین بار است که تجدید می شود، به این دلیل است که شرایط و تحولات در کشور ایجاب می کند که به دنبال به روز کردن اطلاعات موجود و هماهنگی با سازمان های مختلف، در حوزه های مختلف باشیم.

وی افزود: تحولاتی که ما به دنبال آن هستیم، به ویژه در سال جاری که مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری کرده اند بدون هماهنگی با سازمان های مرتبط نمی تواند اتفاق بیفتد.

پیروز بخت در ادامه تصریح کرد: اخیرا در گمرک مجددا بسته حمایت از تولید ارائه شد، که در این بسته عظم بر واردات مرتبط با تولید کنندگان است.

وی در ادامه بیان کرد: قطعا برای اجرایی شدن سیاست بسته حمایتی گمرک و همچنین اجرایی شدن سیاست های مرتبط با اقتصاد مقاومتی باید تعاملات گسترده تری صورت گیرد.

وی بر تعاملات خوبی که تاکنون صورت گرفته تاکید کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های طرفین مورد تاکید بوده و ما برای صادرات اختیاراتی برای گمرک قایل شدیم تا هر بار نیاز نباشد صادر کننده از سازمان ملی صادرات مجوز موردی دریافت کند، که این امر موجب می شود صادرات هم با ضوابط استاندارد و هم بدون معطلی کالا در مرزها اتفاق بیفتد.
پیروز بخت افزود: برای واردات هم روند به همین صورت است که این اقدام موجب می شود به واحدهای تولیدی در جهت حمایت از تولید داخلی بهای بیشتری داده شود.
وی در نهایت افزود: تلاش ما در راستای اجرای سیاست های دولت الکترونیک است  تا  مشکلات باقی مانده حل شده و بتوانیم در گمرکات فعالیت های همه جانبه و گسترده ای داشته باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین