|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
در آستانه ماه محرم پرچم سبز گنبد امام رضا(ع) طی مراسمی ویژه همراه با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) مداحی و مرثیه سرایی تعویض و حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد.
در آستانه ماه محرم پرچم سبز گنبد امام رضا(ع) طی مراسمی ویژه همراه با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) مداحی و مرثیه سرایی تعویض و حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد.

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) به صورت رسمی سه باردر طول سال همزمان با آغاز ماه محرم، ماه ربیع الاول و میلاد امام رضا(ع) صورت می‌گیرد.

مراسم تعویض پرچم حرم مطهر رضوی به نشانه آغاز ماه محرم به رنگ مشکی در ‌می‌آید و این پرچم تا سه روز پس از شهادت امام رضا(ع) بر گنبد بارگاه منور رضوی برافراشته است.

 پرچم بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) در سایر ایام از قبیل سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت ائمه اطهار(ع) بدون برپایی مراسم خاص تعویض می شود.

این مراسم هر سال در آستانه ماه محرم  با حضور خدام و مسئولان آستان قدس رضوی برگزار و در این مراسم پرچم متبرک آستان قدس رضوی در آئینی به هیئت‌های مذهبی سراسر ایران اسلامی اهدا می‌شود.

همچنین صبح امروز(13آبان ) طی مراسمی پرچم متبرک بارگاه منور رضوی به هئیت های مذهبی سراسر کشور با حضورآیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد.

درمراسم اهدای پرچم متبرک به هیئت‌های مذهبی حدود 2هزار نفر از فعالان هیئت‌های مذهبی سراسر کشور حضور دارند.

اهدای پرچم یکی از آئین‌های سنتی حرم مطهر رضوی است در حال حاضر بسیاری از هیئت‌های مذهبی داخل و خارج از کشور این پرچم‌های متبرک را دریافت کرده‌اند و در آئین‌های گوناگون به اهتزاز در می‌آورند.
منبع: شبستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین