|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۹۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
این بازیگر تلویزیون درباره لزوم نقدپذیری مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی هم صحبت و در عین حال این پرسش را مطرح کرد که اصلا آیا صداوسیما دلش می‌خواهد این اتفاق بیفتد که با رقبایش رقابت کند، از آنها پیشی بگیرد و در نهایت توجه مخاطبانش را جلب کند؟
مهرانه مهین‌ترابی که به گفته‌ خودش 14 ماه است از فضای تلویزیون دور است، در گفت‌و‌گویی دلایل این مساله را توضیح داد. او گفت: چند سریال به من پیشنهاد شده است که نپذیرفتم ولی از آنجا که به عنوان یک بازیگر و کسی که نسبت به مردم تعهد دارد نمی‌توانم بیکار بمانم، نهایت سعی‌ام را می‌کنم تا به تعهدی که در وجودم احساس می‌کنم عمل کنم.

بازیگر سریال‌های «همسران»، «خانه سبز»،‌ «شمس‌العماره»، «صاحبدلان» و «زمانه» در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه بزرگترین مشکل این روزهای تلویزیون تکراری بودن برنامه‌هایش است، خاطرنشان کرد: از طرفی یکسری عادت‌های بد در میان تهیه‌کنندگان و مجریان اتفاق افتاده و آن هم این است که کارها را با ارزان‌ترین دستمزدها تولید می‌کنند تا فقط آنتن تلویزیون را پر کنند و اصلا به فکر کار فرهنگی نیستند. هر کسی می‌خواهد پروژه‌اش را انجام بدهد که فکر نمی‌کنم با این رویه به جایی برسند.

وی سپس تصریح کرد: به قدری سریال‌ها پا در هوا هستند که میلی به کار کردن ندارم. من کارشناس نیستم اما به نظرم باید برای هنر برنامه‌ریزی کرد و نیاز جامعه را سنجید. تماشاچیان هم قطعا دلشان نمی‌خواهد سریال‌های بی سر و ته شبکه جم و یا سایر کانال‌های ماهواره را دنبال کنند اما وقتی سریال‌های ماهواره حداقل به لحاظ بصری برایشان پذیراتر است، قطعا همان برنامه‌ها را دنبال می‌کنند.

مهین‌ترابی در این گفت‌وگو همچنین نسبت به تبلیغات مربوط به خرید اینترنتی در تلویزیون انتقاد کرد.

او در این زمینه بیان کرد: جدیدا یک گزینه جدید به برنامه‌ها اضافه شده و آن هم فروش اینترنتی کالاهاست که مدام تبلیغ می‌کنند تا به مردم بفروشند. نمونه بارز آن را می‌توان «کرم حلزون» دانست که مدت‌ها به شکل شبانه‌روز این محصول را تبلیغ کردند؛ در حالی که بعدها معلوم شد تولیدکننده این محصول کلاهبردار بود. در چنین مواردی باید تحقیق کنند تا مطمئن شوند کالایی که برای مردم تبلیغ می‌کنند، سالم است.

وی در ادامه بر لزوم مسوولیت پذیری مدیران در جهت پیشرفت تاکید کرد و یادآور شد: به عنوان مثال من اخیرا در کانال‌های تلگرام یک فیلم دیدم که خیلی دلم سوخت. این فیلم درباره این بود که روی رود کارون یک سد درست کرده بودند و هرچه کارشناسان می‌گفتند که این سد نمک را در خود حل می‌کند و برای این رود مضر است هیچ‌کس گوش نکرد تا اینکه در نهایت میلیون‌ها درخت خرما به خاطر شوری آب از بین رفتند. ما تا کی می‌خواهیم بی مسوولیت باشیم؛ در حالی که می‌دانیم یک تصمیم غلط می‌تواند سال‌ها به روحیه و پیشرفت کشورمان لطمه بزند. مسوولان سازمان صداوسیما هم باید در قبال برنامه‌هایی که تولید می‌کنند مسوول باشند و تا زمانی که انتقادپذیر نباشند، نمی‌توان پیشرفت کرد.

این بازیگر تلویزیون درباره لزوم نقدپذیری مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی هم صحبت و در عین حال این پرسش را مطرح کرد که اصلا آیا صداوسیما دلش می‌خواهد این اتفاق بیفتد که با رقبایش رقابت کند، از آنها پیشی بگیرد و در نهایت توجه مخاطبانش را جلب کند؟

مهین‌ترابی در توضیح همین پرسش گفت: متاسفانه ما به ندرت در برنامه‌های تلویزیونی‌مان نوآوری می‌بینیم و سعی بر خلاقیت نمی‌کنیم. در حال حاضر هم گویا این رسم شده که همه کانال‌های تلویزیون دو میکروفن گذاشته‌اند و درباره همه مسائل با نگاه کارشناسی صحبت می‌کنند. از بحث‌های فقه و فلسفه و دین گرفته تا بین‌الملل و سیاست که در همه این زمینه‌ها بحث می‌شود و من نمی‌دانم آیا جای این بحث‌ها در تلویزیون است؟ من خودم شخصا نه به عنوان بازیگر و کارشناس بلکه به عنوان تماشاچی حوصله‌ام نمی‌گیرد وقتم را با اینگونه برنامه‌ها تلف کنم.

وی در پایان گفت‌و‌گوی خود با ایسنا تاکید کرد: تلویزیون در وهله اول باید سعی کند مخاطبانش را با برنامه‌های جذاب و نو سرگرم و مردم را به همدلی، آرامش و به تماشای برنامه‌های جذاب دعوت کند اما واقعا این اتفاق نمی‌افتد اما امیدوارم در آینده این وضعیت بهبود یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین