|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱
در همایش هم اندیشی فراكسیون امید؛
کد خبر: ۹۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
منتخب نخست مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هدف ما تشكیل مجلسی توانمند و كارامد، همسو با خواست و مطالبات مردم و تامین كننده مصالح و منافع ملی است كه با دولت همكاری و همدلی داشته باشد.
 منتخب نخست مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هدف ما تشكیل مجلسی توانمند و كارامد، همسو با خواست و مطالبات مردم و تامین كننده مصالح و منافع ملی است كه با دولت همكاری و همدلی داشته باشد.

محمدرضا عارف امروز -شنبه- در نشست هم اندیشی فراكسیون امید با بیان این مطلب افزود : از دولت، وزارت كشور و سایر دست اندركاران و كسانی كه تمامی مساعی خود را برای انتخابات آرام به كار بستند، قدردانی می كنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با تبریك به منتخبان این مجلس گفت: مسئولیت سنگینی به دوش ما گذاشته شده كه امیدواریم بتوانیم با توكل به خدا این امانت را به مقصد برسانیم.

وی همچنین درگذشت نماینده منتخب مردم مراغه در مجلس دهم را تسلیت گفت.

عارف در ادامه از حضور حماسی مردم در انتخابات اسفند 94 و اردیبهشت 95 و همچنین هدایت های رهبر معظم انقلاب تشكر كرد و گفت: معظم له با هدایت هایشان انتخابات را به سمت یك حماسه سیاسی با مشاركت حداكثری مردم سوق دادند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: رای مردم در خرداد 92 نشان داد مردم در پی تغییر، اعتدال ، عقلانیت و رهایی از تندروی و قانون گریزی و اتلاف منابع و سرمایه های كشور هستند و تغییر را در داخل نظام و در چارچوب ارزش ها و قانون اساسی دنبال می كنند.

عارف افزود: رای مردم در اسفند 94 و اردیبهشت 95 نیز مهر تاییدی بر همان خواست و اراده مردم بود.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خرداد 92 نشان داد ملت با انتخاب دكتر روحانی در پی تغییر و بازگرداندن زمام امور كشور به مدار عقلانیت و اعتدال هستند.

عارف افزود: اكثریت جامعه به افراط و تندروی، هم در بحث بین المللی و هم در بحث داخلی آن 'نه' گفته اند و به دنبال آن هستند كه فرصت های مادی و معنوی كشور كه از دست رفته است را با شیوه های اصلاح طلبانه ترمیم كنند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید با فهم این واقعیت توانستند در انتخابات مجلس دهم در جهت خواست مردم گام بردارند و به رغم تمام محدودیت ها و رد صلاحیت ها و در شرایط نابرابر، حماسه ای ماندگار خلق كنند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: باید قدردان رهبر معظم انقلاب بود كه با دعوت مردم به مشاركت همه جانبه و دعوت عام از همه شهروندان و اعلام حق الناس بودن رای ، شرایط را برای برگزاری انتخابات با شكوه فراهم كردند. همچنین باید از دولت، وزارت كشور و سایر دست اندركاران اجرای انتخابات قدردانی كرد.

عارف افزود: تشكیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و در نهایت شكل گیری ائتلاف میان اصلاح طلبان و حامیان دولت و ساماندهی مشاركت فعالان سیاسی و احزاب از پایین به بالا توانست انسجام، وحدت، همراهی، همكاری و همدلی همه آنان را كه دل در گرو عقلانیت و آرامش دارند، به دنبال خود داشته باشد.

وی ادامه داد: به درستی دریافتیم كه مردم چه می خواهند و چرا و چگونه باید به دولت منتخب آنان كمك كرد و چطور باید اصلاحات را پیش برد و اعتدال را معیار و مبنای هر حركت سیاسی قرار داد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان این كه ما به درستی فهمیدیم كه گفت وگو و تفاهم نیازملی است افزود: در لیست امید بنا را بر تفاهم، همدلی و همكاری گذاشتیم و برای تشكیل مجلسی عقلانی، اخلاقی و قانونگرا در تراز نظام و قانون اساسی و اندیشه های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تلاش می كنیم.

عارف افزود: باید از یاد نبریم كه رسیدن ما به این نقطه مدیون شخصیت های سیاسی والامقام ، دلسوزان، نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، احزاب و اقشار مختلف است.

وی ادامه داد: باید به طور خاص قدردان نامزدهایی باشیم كه به رغم داشتن صلاحیت، بزرگوارانه نه تنها كنار كشیدند بلكه در كنار سایرنامزدها و مردم با تمام وجود نقش آفرینی كردند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: نشست امروز ما حاصل خردجمعی و اقدام جمعی است. خردجمعی كه نتیجه آن تلاش مسوولانه و آگاهانه جریان اصلاح طلبی و اعتدالگرایی است و امروز ارزش و زیبایی خود را نشان می دهد.

عارف افزود: ما این نتیجه را متعلق به ملت، نظام، رهبری و همه نخبگان و شخصیت های اصلاح طلب و سرمایه های ملی و شهروندان می دانیم و می خواهیم نشان دهیم كه نظام و قانون اساسی این ظرفیت را دارد كه به خواسته های ملت پاسخ دهد.

وی ادامه داد: ما امروز برای تشكیل فراكسیون امید این جا جمع شده ایم تا به عنوان اكثریت مجلس دهم بازتاب دهنده خواسته ها و اراده عمومی و همگرایی سلیقه ها، تفاهم و گفت وگوی ملی باشیم.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما برای ارتقای فرایند دمكراسی در كشور اقدام به تشكیل فراكسیون امید كردیم و با احترام به هر نوع تفاوت و اختلاف نظر و در چارچوب قانون اساسی در پی آن هستیم كه سازوكار دمكراتیك را برای تفاهم و همكاری میان همه نمایندگان منتخب در مجلس فراهم كنیم.

عارف افزود: ما با تكیه بر هویت سیاسی خود به دنبال تشكیل مجلسی توانمند، كارآمد، همراه و همگام با دولت و تامین كننده مصالح ملی هستیم.

وی گفت: ما در كنار همه آنانی كه افراط و تندروی را خطر جدی برای كشور می دانند و می خواهند با كمك دولت تدبیر و امید كشور را پس از برجام به سوی تفاهم ملی و بهره برداری حداكثری از برجام سوق دهند ایستاده ایم و در راستای اجرایی شدن برنامه 128 بندی خود و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برمی داریم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین