|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
قائمی در ادامه افزود: مدارس در سال جدید به دنبال اقتصادی و تولید کردن طرح های دانش آموزی هستند و آموزش و پرورش نیز از این موضوع حمایت قاطع می کند.
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان سود موسسه در سه سال گذشته را ٢٤ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اتخاذ استراتژی های مناسب سرمایه گذاری در طول همین دوره سرمایه معلمان در موسسه به ٩٠ هزار میلیارد ریال رسیده است.

دکتر شهاب الدین غندالی در همایش گرامیداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان گرمسار و آرادان گفت: به همت مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، طرح استمرار عضویت فرهنگیان بازنشسته در موسسه برای نخستین بار تصویب شد و معلمان و فرهنگیانی که بازنشسته می شوند می توانند به عضویت خود ادامه داده و از وام کم بهره و سایر مزایای عضویت بهره مند شوند.

وی افزود: حق عضویت هر عضو بازنشسته در موسسه معادل پنج درصد حقوق و فوق العاده های دریافتی وی است .

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: برنامه ریزی این موسسه به گونه ای است که سود دهی آن را به بیست تا سی هزار میلیارد ریال در سال برسد.

دکتر غندالی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته حدود ٢٤ هزار میلیارد ریال سود موسسه بین فرهنگیان توزیع شده گفت: این در حالی است که این مبلغ سود در ١٧ سال قبل از آن، حدود هزار و ٥٦٠٠ میلیارد ریال بود که میزان آن در سه سال گذشته افزایش چشمگیری یافت .

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به عضویت  بیش از ٩٠٠ هزار نفر فرهنگی در این موسسه اشاره کرد و افزود:  سود رسانی و سرمایه گذاری پایدار از برنامه های آینده این موسسه است .

غلامرضا کاتب، نماینده شهرستان های گرمسار و  آرادان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: با همکاری دولت و مجلس، بودجه آموزش و پرروش  به ٢٧ هزار میلیارد تومان رسیده  است.

وی افزود : در برنامه رتبه بندی حقوقی و آموزشی معلمان کشور مجلس سه هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است و کیفی بخشی و ورود فن و حرفه به آموزش های مدارس در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این مراسم  داریوش طاهری، فرماندار گرمسار معلمی را شغل انبیا دانست و گفت: معلمان جایگاه  والایی دارند و  وظیفه سنگینی برای  تحقق   تعلیم و تربیت اسلامی را برعهده دارند و باید همیشه قدردان آنها باشیم.

 فرماندار گرمسار کار اصلی معلمان را تربیت و سپس آموزش علم دانست و گفت: ما با زبان و کلمات قادر نیستیم شان ومنزلت معلمان را بیان کنیم چون که مقام معلم بسیار والاست.

حجت الا اسلام سید علی مهدی نژاد؛ امام جمعه گرمسار نیز به موضوع جایگاه معلمان و تاثیر آنها در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: پرورش و تربیت روح و روان  اسلامی یکی از وظایف مهم  معلمان است که می تواند  در مقابل بسیاری از ناهنجاری های  مهم باشد.

 در ادامه این مراسم محمدرضا قائمی رئیس آموزش و پرورش گرمسار  به تشریح ابعاد ویژگی معلمان اشاره کرد و افزود: معلمان  همیشه نه تنها در حوزه  مدرسه خود به فکر خدمت به جامعه هستند و این تفکر در تمام معلمان وجود دارد و  توسعه و پیشرفت جامعه را  مدیون حضور پر رنگ معلمان است.

 قائمی در ادامه افزود: مدارس در سال جدید به دنبال  اقتصادی و تولید کردن طرح های  دانش آموزی هستند و آموزش و پرورش نیز از این موضوع حمایت قاطع می کند.

در پایان دکتر غندالی و سایر مقامات حاضر در این نشست از  معلمان برگزیده با هدایایی تجلیل  و قدردانی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین