|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۹۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
كناره گیری رقیبان دونالد ترامپ یكی پس از دیگری، وی را به عنوان تنها بازمانده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا از حزب جمهوری خواه مطرح كرد.
 كناره گیری رقیبان دونالد ترامپ یكی پس از دیگری، وی را به عنوان تنها بازمانده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا از حزب جمهوری خواه مطرح كرد.

برتری ترامپ در انتخابات ایالت ایندیانا، نامزدی وی از حزب جمهوری خواه را مسجل كرد و تد كروز و جان كیسیك میدان رقابت را برای وی خالی كردند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: به احتمال بسیار زیاد، دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و هیلاری كلینتون از حزب دمكرات در انتخابات روز هشتم نوامبر با یكدیگر رقابت كنند.

ترامپ در مصاحبه با ان بی سی، گفته بود كه برای افزایش یك میلیارد دلاری هزینه های مبارزات انتخاباتی از سوی كمیته ملی حزب جمهوری خواه تلاش خواهد كرد.

ترامپ پس از پیروزی در ایالت ایندیانا، رای 1047 نماینده ایالت ها را به دست آورده و با توجه به كناره گیری رقیبان، برای كسب رای 1237 نمایندگان كه برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری است مانعی ندارد.

سی ان ان نیز در باره نامزدهای دمكرات ها نوشت: سندرز نمی تواند با حمایت نمایندگان در رقابت با كلینتون پیروز شود اما امیدوار است كه راه وی را سد كند.

نامزد حزب دمكرات برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری باید 2283 رای لازم نمایندگان را به دست بیاورد.

البته فیلادلفیا تنها امید سندرز برای متوقف كردن كلینتون است و برای این كار باید به پیروزی چشمگیری در این ایالت دست یابد.

هیلاری كلینتون به رغم شكست در انتخابات ایالت ایندیانا، دو هزار و 215 آرا نمایندگان از مجموع دو هزار و 283 آرای لازم از حزب دمكرات را به دست آورد و سندرز نیز یك هزار و 442 آرا نمایندگان را به خود اختصاص داد.

یك شبكخ خبری انگلیس هم در باره انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریكا تحت عنوان مطلب « آیا در نهایت قوانین طبیعی اعمال می شود؟» نوشت: ترامپ با نمایش فوق العاده در جریان انتخابات ایالتی، رقیبان خود را پشت سر گذاشت و اكنون برای رقابت نهایی با نامزد حزب دمكرات كه احتمالا هیلاری كلینتون خواهد بود آماده می شود.

این شبكه خبری در مورد نامزدهای حزب دمكرات نیز نوشت: هیچ كس فكر نمی كرد سندرز در رقابت با كلینتون شكست را متحمل شود اما و همانند سال 2008 و در رقابت با باراك اوباما، شكست را بار دیگر تجربه كرد.

این شبكه خبری با اشاره به نقش آرا زنان در پیروزی نامزدهای انتخاباتی نوشت: نامزدها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باید حداقل 43 درصد آرا زنان را كسب كند و به نظر این كار برای دونالد ترامپ دشوار خواهد بود.

در انتخابات 1964 تا 1980 زنان بیشتر از مردان رای دادند و نسبت مشاركت انها 63.7 به 59.8 درصد بوده است

نوشت: دونالد ترامپ كه اكنون نامزد جمهوری خواهان است باید تلاش كند تاعدم محبوبیت خود در میان زنان را كاهش دهد.

براساس نظرسنجی سی ان ان، 73 درصد از زنان نسبت به دیدگاه های ترامپ بدبین هستند.

در این نظرسنجی، 60 درصد زنان اعلام كردند كه از هیلاری كلینتون حمایت می كنند و تنها 33 درصد حمایت خود را از این میلیاردر اعلام كردند كه بدتر از حمایت زنان از باب دل در 1996 است كه تنها 38 درصد آرا زنان را كسب كرد و جورج بوش پدر كه 1992 كه در رقابت با بیل كلینتون و راس پروت 37 درصد آرا زنان را از آن خود كرد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریكا قرار است سه شنبه ‎18 آبان 1395 برابر با هشتم نوامبر 2016 میلادی برگزار شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین