|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۹۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
یادداشت تفاهم ساخت این مجتمع را یك كنسرسیوم تحت هدایت ایران با استان «چونگ چیونگ شمالی» كره جنوبی امضا كرده است.
كره جنوبی روز پنجشنبه اعلام كرد كه ایران قصد دارد برای راه اندازی و توسعه یك مجتمع علمی و پزشكی در این كشور 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری كند.

 یادداشت تفاهم ساخت این مجتمع را یك كنسرسیوم تحت هدایت ایران با استان «چونگ چیونگ شمالی» كره جنوبی امضا كرده است.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی كره جنوبی امروز با انتشار این خبر اعلام كرد كه بر اساس یادداشت تفاهم امضاء شده، ایران 2 میلیارد دلار در مجتمع علمی و پزشكی «اوسونگ» در این استان كره كه در یك منطقه آزاد اقتصادی واقع شده است، سرمایه گذاری می كند.

«اوسونگ» در 130 كیلومتری جنوب سئول پایتخت كره واقع شده و بتدریج قرار است به یك پایگاه جهانی صنعتی، علمی ـ پزشكی و زیست شناسی تبدیل شود.

بر اساس سندی كه ایران و كره امضا كرده اند، ایران یك مركز تحقیقاتی مشترك و چند خط تولید دارو هم در این مجتمع راه اندازی خواهد كرد.

ایران همچنین اعلام كرده است در یك دهه آینده یك بیمارستان و یا كلینیك آزمایشی نیز در این منطقه احداث می كند.

گزارش حاكیست، دو طرف در حال بررسی راهكارهای مختلف پیشبرد این طرح ها هستند كه پس از امضای این سند این امیدواری وجود دارد كه طرح های مذكور با سرعت بیشتری اجرایی شود.
این گزارش می افزاید: با تسهیل نقل و انتقالات مالی میان دو كشور انتظار می رود اجرای طرح های مشترك كره و ایران سرعت بیشتری به خود بگیرد.

دولت كره همچنین اعلام كرده كه بر اساس قانون جدیدی كه از روز دوشنبه این هفته به اجرا گذاشته است، شركت های كره ای و ایرانی می توانند برای اجرای طرح های خود مشتركا از حساب هایی كه با وون (‌ارز ملی كره ) است، بهره بگیرند.

دولت استانی «چونگ چیونگ شمالی» كره نیز در بیانیه ای آورده است: با توجه به آسان شدن نقل و انتقالات بانكی، به طرف ایرانی كمك خواهیم كرد كه به سرعت طرح های زیربنایی و ساخت و ساز را آغاز كند.

همزمان اعلام شده است كه «لی سی جونگ» استاندارد این استان كره روزهای 14 تا 20 می (اواخر اردیبهشت) به ایران سفر می كند تا شرایط را برای فعالیت تجار و بازرگانان این استان در ایران مهیا سازد.
این سفر به دنبال دیدار رسمی سه روزه «پارك گئون هی» رئیس جمهور كره به ایران انجام می شود كه از آن با عنوان سفر تاریخی یاد شده كه صفحه نوینی در روابط دو كشور گشوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین