|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۹۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰
سخنگوی سازمان انتقال خون، سازمان متبوع خود را امانتدار خون های اهدایی معرفی كرد و گفت: موضوع فروش خون به هیچ عنوان صحت ندارد.
 سخنگوی سازمان انتقال خون، سازمان متبوع خود را امانتدار خون های اهدایی معرفی كرد و گفت: موضوع فروش خون به هیچ عنوان صحت ندارد.

تعدادی از رسانه ها طی روزهای اخیر، اخباری درمورد فروش خون در برخی بیمارستان های تهران مطرح و تصریح كردند، كه در این بیمارستان ها برای تزریق هر كیسه خون به نوزادان یك میلیون ریال و به بزرگسالان بین شش تا هفت میلیون ریال پول دریافت می كنند، اما اگر خون بیمار جزء چند گروه خون نادر و نایاب در كشور باشد، هزینه خرید این خون برای هر كیسه به 50 میلیون ریال هم می رسد.

بشیر حاجی بیگی افزود: فروش خون به هیچ عنوان صحت ندارد و تكذیب می شود و باید گفت این موضوع برداشت نادرست یك خبرنگار و تلقی وی است.

وی خاطر نشان كرد: انتشار فروش هر كیسه خون نادر به قیمت 50 میلیون ریال در رسانه ها، تشویش افكار عمومی و حركتی نادرست است.

حاجی بیگی ادامه داد: درست است كه هزینه تهیه، آماده سازی، نگهداری و ذخیره سازی و حمل ونقل یك كیسه خون نادر تا 50 میلیون ریال بر دوش دولت و سازمان انتقال خون است، اما این خون تهیه شده بصورت كاملا رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرار می گیرد.

مدیركل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: حتی در صورت ارسال خون نادر به بسیاری از مراكز درمانی و پزشكی در نقاط مختلف كشور بصورت زمینی یا هوایی، و در شرایط ویژه و اضطراری، هیچ هزینه ای از سوی سازمان انتقال خون از بیماران گرفته نمی شود.

از هر 10 هزار نفر در جهان، گروه های خون نادر در یك نفر یافت می شود.

حاجی بیگی افزود: اگر بیمارستانی هزینه ای بابت تزریق خون می گیرد، هیچ ربطی به سازمان انتقال خون ندارد.

وی تاكید كرد: سازمان انتقال خون در توزیع خون به مراكز درمانی و بیمارستان ها از هیچ كوششی دریغ نكرده و تمام نیازهای خونی و فرآوردها های خونی را تامین می كند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح كرد: این سازمان بیش از 40 سال است كه تامین خون و فرآورده های خونی بیمارستان ها را به نحو احسن انجام داده و هیچگاه مقوله فروش خون در كار نبوده و سازمان انتقال خون همواره امانتدار خون های اهدای مردم است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین