|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۹۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
وی در پاسخ به این سوال که شما از یکشنبه رئیس نیستید؟، خاطرنشان کرد: نه نیستم. دلم برای تیم ها و رسانه ها تنگ می شود.
 رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در هر صورت جیووا با کیفیت بسیار بالا جلو آمد و آن سختگیری های لازم را انجام دادیم.

علی کفاشیان اظهار داشت: ما ظرف شش ماه به تمام برندها صحبت کردیم. مذاکره کردیم و فعالیت زیادی را انجام دادیم تا بهترین گزینه را برای تیم ملی انتخاب کنیم. در نهایت برنده جیووا در کمیته بازاریابی ما انتخاب شد. این برند معتبر است و البته در حدی که خیلی معروف باشد نیست. یکسری از برندها هم که معروف بودند جلو نیامدند اما در هر صورت جیووا با کیفیت بسیار بالا جلو آمد و آن سختگیری های لازم را انجام دادیم و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد، می توانیم فسخ کنیم.

وی ادامه داد: برخی برندهای معتبر مثل نایک و آدیداس تحت فشار بودند و ما هم برای برخی مسائل و مبارزه با استکبار جهانی با آنها قرارداد نبستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می رسد بازیکنان و کادرفنی تیم ملی از این لباس ها رضایت ندارند و مراسم امروز را تحریم کردند، تصریح کرد: چنین چیزی نیست. بازیکنان و کادرفنی هم باید از این لباس های راضی باشند چون کیفیت بالایی دارد. ما دوستان را دعوت کردیم و هر کدام که بخواهند به مراسم می آیند. البته بازیکنان معمولا به چنین مراسم هایی نمی روند اما سایر نفرات اگر بخواهند، می توانند بیایند.

کفاشیان درباره حضور وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال و اینکه او به دنبال مجوز برگزاری انتخابات بود، گفت: بحث مجوز نبود. آقای وزیر گفت از اینجا رد می شدم برای اینکه مطمئن بشوم همه کارهای انتخابات روز شنبه به خوبی انجام خواهد شد اینجا آمدم. ما هم گزارش کاملی دادیم. به نفع فوتبال کشور ما است که انتخابات شنبه انجام شود و رئیس جدید تعیین شود. هیات رئیسه هم انتخاب شود چون الان دیر شده است. ما برای تیم ملی برنامه های زیادی داریم. اگر مشکلی هم پیش آمد همان جا در مجمع حلش می کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: ما الان سه نفر کاندیدا برای ریاست فدراسیون داریم. فعالیت هایشان را کرده اند. هرکدام که بیشتر رای بیاورند از نظر مجمع او رئیس فدراسیون است.
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به کاپ مبنی بر اینکه احتمال تعویق انتخابات وجود دارد، گفت: من با اعضای مجمع صحبت کردم. دلیلی ندارد عقب بیندازیم. اینکه فدراسیون بلاتکلیف باشد و بخواهد سه، چهارماه دیگر یکسری انتخابات اجرا کند این جز اینکه به فوتبال ضربه بزند اثر دیگری ندارد. اعضای مجمع می آیند و رای می دهند و رئیس مشخص می شود.

کفاشیان در پاسخ به اینکه حتما باید رئیس جدید دوسوم آرا را به دست بیاورد، بیان داشت: دور دوم در اساسنامه می گوید دوسوم باید رئیس رای بیاورد ولی اساسنامه نگفته اگر دوسوم نیاورد چه کار باید کنیم. با توجه به قبول کردن مجمع اگر در دور دوم رای ها 50 درصد به علاوه یک هم شود، رئیس معرفی می شود. در فیفا در اساسنامه جدیدش دور اول دو سوم و دور دوم 50+1 می شود.این را مجمع می پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که شما از یکشنبه رئیس نیستید؟، خاطرنشان کرد: نه نیستم. دلم برای تیم ها و رسانه ها تنگ می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کاپ مبنی بر اینکه تکلیف شکایت از صداوسیما چه شد، گفت: ما اخیرا با صداوسیما جلساتی گذاشتیم و قبول کردند که جلساتی با هم بگذاریم و درباره بحث های درآمدها و هماهنگی صحبت کنیم. این خوب است هم به نفع صداوسیما و هم به نفع فوتبال است. ما توقع نداریم که اگر صداوسیما صدتومان درآمد داشته باشد به ما 200 تومان بدهد. ما توقع داریم حقی که است شفاف شود. این جلسه که فکر می کنم با مدیریت جدید انجام شود ما هم کمک می کنیم که به این تفاهم برسیم و به نفع فوتبال و صداوسیماست که به تفاهم برسیم.
کفاشیان ادامه داد: بالاترین و بزرگترین مرجع فوتبال کشور مجمع آن است. مجمع ما که از وزیر و معاون وزیر و همه اعضای آن تصمیم بگیرد مورد قبول فدراسیون و فیفا است. ضمن اینکه ما در هیات رئیسه تصویب کردیم که بعد از این مجمع اساسنامه باید تصویب شود.

وی درباره درگیری اسدی و قنبرزاده گفت: گاهی اوقات آدم عصبانی می شود و پرخاش هایی صورت می گیرد اما بعد از آن همه چیز به خوبی و خوشی به اتمام رسیده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نامه دادستان تهران گفت: دادستانی تمام مسائل را رصد می کند و به نظر من این حرف بسیار درستی است که همه اخلاق اسلامی را رعایت کنند. در تمام رشته ها باید هنجار اخلاقی رعایت شود.

وی در ادامه گفت: یکی از مواردی که فیفا تصویب کرده این است که رکن قضایی فدراسیون ها باید به صورت جداگانه تشکیل شود. اگر این تشکیل شود دیگر حتی رئیس فدراسیون هم نمی تواند آنها را برکنارکند. این اتفاق دقیقا در فیفا رخ داده و همان طور که می بینید به تخلفات رئیس فیفا هم رسیدگی شد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا وزیر ورزش مجوز برگزاری انتخابات را داده است، عنوان کرد: وزیر مجوز کتبی نداده اما به طور شفاهی مجوز برگزاری انتخابات را داد.

وی در مورد اینکه اعلام شده فدراسیون نیاز به خنده درمانی دارد و او که برود چطور می‌توان این کار را کرد، تصریح کرد:‌ در این شرایط فدراسیون یک مدت گریه درمانی می‌کند.

منبع : کاپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین