|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۹۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی تحریف سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای صادر کرد.
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی تحریف سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: پس از انتشار خبر مراسم رونمایی از کتاب «زندگی و زمانه هاشمی رفسنجانی» که مکمّل سه‌گانه «زندگی و زمانه امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای» بود و به عنوان سندی متقن از خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ معاصر ایران اسلامی و در مرحله نخست، مورد اقبال صاحب‌نظران و فرهیختگان قرار گرفته است، گروهی که حبّ و بغض شخصی، معیار موضع‌گیری‌های آنها درباره مسایل و موضوعات ملی شده است، برای خنثی کردن آثار این کتاب، دست به دامان «تحریف» و «تخریب» شده‌اند که شیوه نخ نما شده آنان ریشه در عصبانیت‌های سیاسی دارد.

با آنکه خبری نسبتاً کامل از آن مراسم از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، یک خبرگزاری تازه کار برای «نسخه آزمایشی» خویش به نقل از «خبرنگار»! جملاتی را منسوب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرد که اگر قرار باشد، با این شیوه وارد فضای رسانه‌ای کشور شود، معلوم نیست سرانجام آن چه خواهد بود.

چرا که اگر صداقت و امانت‌داری را که روح و جان رسانه‌هاست، از آن بگیرند، جز جسم چیزی باقی نماند که شاید با زر و زور و تزویر، بماند، اما ناهنجاری، آن را تبدیل به طنزی تاریخی می‌نماید.

با ابراز تأسف به خاطر عملکرد این نوع رسانه‌ها که منسوب به سازمان‌ها و نهادهای رسمی کشور هستند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم رونمایی از کتابی که «زمانه و زندگی» ایشان را با زاویه‌ای متفاوت در تاریخ ثبت کرده، از پیروزی انقلاب اسلامی، پایان 8 سال جنگ تحمیلی، ورود اولین گروه آزادگان به کشور، آغاز سازندگی کشور و بازسازی خرابی‌های جنگ و نجات کشور از انحراف در مسایل اجرایی به عنوان مقاطع سرنوشت‌ساز ایران و موجب رضایت و خشنودی خویش یاد کردند و معلوم نیست، خبرسازان و حاشیه پردازان با چه معیار رسانه‌ای، اخلاقی، انسانی و اسلامی و با کدام مجوز، دروغ‌گویی را رسالت خویش می‌دانند!!!

برای مزید آگاهی مردم از افکار و اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که انتخابات 7 اسفند سال 94، تاریخی‌ترین سند آن می‌باشد، در ذیل بخش‌های مربوطه که عیناً از نوار سخنرانی ایشان پیاده شده، به استحضار می‌رسد:

«... در این دوره‌هایی که عمر ما در حال تمام شدن است، آخرین کاری که خوشحالم انجام دادم، در حالی که کشور به سرعت به سوی اختناق می‌رفت، یعنی از دوره دوم دولت سابق که مسائل 88 پیش آمد.

در بدترین شرایطی که تبلیغات ما را محاصره‌ کرده بود، توانستیم تا حدودی این وضع را عوض کنیم و مردم دوباره با همان مردانگی که انقلاب را پیروز کرده بودند، به میدان آمدند. این واقعاً کار مردم بود که در سال 92 راه اول شکل گرفت و در انتخابات امسال کامل شده است. من که هیچ جا سرمایه‌گذاری، تبلیغات یا کاری نکردم. مردم هوشیار شدند. یعنی فضایی باز شد که مردم هوشیار شوند. البته من هم به مردم کمک می‌کردم و دیگران هم کمک می‌کردند. الان مردم ما این‌گونه شدند. الحمدلله الان انسان راحت می‌تواند بمیرد. مردم دیگر راه خودشان را باز کردند و جلو می‌روند...»

حال قضاوت با مردم و افکار عمومی

خداوند به همه قلم به دستان ما انصاف در نگارش و استقلال در تفکر و اندیشه عنایت فرماید. آمین.
 
مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین