|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۹۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
یک مسلمان به نام صادق خان ممکن است زمام امور بزرگترین پایتخت اروپایی یعنی شهر لندن را به دست بگیرد.
یک مسلمان به نام صادق خان ممکن است زمام امور بزرگترین پایتخت اروپایی یعنی شهر لندن را به دست بگیرد.

به گزارش ان بی سی نیوز  گزارش داده است بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شانس یک مسلمان برای شهردار شدن لندن بسیار افزایش یافته است.

براساس این گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز نوشت: نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که صادق خان مسلمان پیشتاز انتخابات شهردار لندن در روز پنجشنبه برای جایگزینی بوریس جانسون است.

در این گزارش آمده است: صادق خان که مسلمانی میانه رو است و از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کرده، ممکن است مسئولیت حمل و نقل و برنامه ریزی راهبردی یکی از متنوع ترین کلان شهرهای دنیا به لحاظ بافت جمعیتی را بر عهده گیرد. او جایگزین جانسون می شود که در نیویورک به دنیا آمده است.

صادق خان در نظرسنجی ها از رقیب خود زاک گلد اسمیت، به میزان 20 درصد امتیازات جلوتر است. گلد اسمیت پسر یک میلیاردر یهودی است. صادق خان پسر یک راننده اتوبوس پاکستانی است که در کنار هفت فرزند دیگر در آپارتمانی سازمانی با سه اتاق خواب بزرگ شده است؛ این تعارض در پیشینه زندگی این دو نفر در این شهر گران طنین انداز شده است،‌شهری که اجاره منازل مسکونی و بهای ملک در آن سر به فلک کشیده و حتی طبقه متوسط کارگر را کلافه کرده است. اما، این رقابت تحت تأثیر اتهامات یهودی ستیزی و نژادپرستی شهردار چپ گرای کنونی قرار گرفته که ادعا کرده هیتلر یک صهیونیست بوده است. این انتخابات شهرداری در لندن با رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و نفوذ بی از حد دونالد ترامپ مقایسه می شود.

صادق خان که عضو حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس است، یکی از افراد جامعه 8.2 میلیون نفری ساکن لندن است که «انگلیسی سفیدپوست» خوانده نمی شوند. بر اساس سرشماری سال 2011، یک نفر از هر هشت شهروند ساکن لندن مسلمان است و 35 درصد از ساکنان پایتخت انگلیس،‌زاده کشوری دیگر هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین