|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۹۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
وكیل شركت ملی نفت ایران گفت: بدهی بابك زنجانی به شركت ملی نفت ایران حدود دو میلیارد یورو است كه با احتساب مطالبه خسارت و ضرر و زیان های وارده به این شركت تا زمان ارائه دادخواست، این رقم به حدود سه میلیارد یورو افزایش یافته است.
 وكیل شركت ملی نفت ایران گفت: بدهی بابك زنجانی به شركت ملی نفت ایران حدود دو میلیارد یورو است كه با احتساب مطالبه خسارت و ضرر و زیان های وارده به این شركت تا زمان ارائه دادخواست، این رقم به حدود سه میلیارد یورو افزایش یافته است.

وكیل بابك زنجانی دیروز (دوشنبه) مدعی شد كه طبق رای دادگاه، بدهكار بزرگ نفتی، به رد مال یك میلیارد و 967 میلیون و 500 هزار یورو در حق شركت نفت محكوم شده است.

مبلغ ذكر شده توسط وكیل بابك زنجانی با بدهی بیش از دو میلیارد یورویی كه پیش از این وزارت نفت، اعلام كرده بود تفاوت داشت؛ بر این اساس، وكیل شركت ملی واكنش نشان داده و مبلغ كل طلب از بابك زنجانی را سه میلیارد یورو اعلام كرد.

به گزارش وزارت نفت، غلامرضا مهدوی وكیل شركت ملی نفت ایران در واكنش به اعلام رقم دقیق بدهی متهم نفتی از سوی دادگاه گفت: براساس نظر دادگاه، متهم نفتی به رد مال به میزان یك میلیارد و ٩٦٧ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو محكوم شده؛ از آنجایی كه شركت ملی نفت ایران نیز پیشتر به بدهی حدود ٢ میلیارد یورویی متهم نفتی اشاره داشته است، رقم اعلامی از سوی دادگاه با رقم مورد تایید شركت ملی نفت ایران تفاوت چندانی ندارد.

وی اضافه كرد: آنچه در این میان اهمیت دارد، مطالبه خسارت و ضرر و زیان های وارده به شركت ملی نفت ایران است كه با احتساب آن، بدهی متهم نفتی تا زمان ارائه دادخواست شركت ملی نفت ایران، به حدود سه میلیارد یورو رسیده و پرونده مطالبه خسارت و ضرر و زیان این شركت همچنان در دادگاه مفتوح است.

مهدوی درباره ارزیابی اموال متهم نفتی نیز گفت: آخرین رقم اعلام شده از ارزیابی اموال و دارایی های وی، بیش از 21 هزار میلیارد ریال است كه در مقایسه با بدهی سه میلیارد یورویی متهم، رقم قابل توجهی نیست.

به گزارش ایرنا، روز گذشته، رسول كوهپایه‌زاده وكیل‌مدافع بابك زنجانی گفته بود: طبق اعلام قاضی صلواتی در دادنامه‌ صادره، متهم ردیف اول پرونده نفتی به رد مال یك میلیارد و 967 میلیون و 500 هزار یورو در حق شركت نفت محكوم شده است.

وی افزوده بود: دوستان شركت نفت مدعی هستند كه اموال بابك زنجانی یك ششم بدهی‌اش را پوشش نمی دهد كه درست نیست؛ زیرا ارزش اموال داخلی موكلم در جلسه دادگاه از سوی معاون دادستان 26 هزار میلیارد ریال اعلام شد كه این اموال 30 درصد بدهی موكلم را پوشش می‌دهد.

بدهكار بزرگ نفتی، بارها وعده پرداخت بدهی خود را مطرح كرده، اما این وعده ها هیچ گاه، واقعیت نیافته است.

در سه سال گذشته زنجانی و شركای وی، بار‌ها باهدف ایجاد فرصت برای خود، اعلام كرده‌اند در بانك‌های داخلی و خارجی مبالغ ارزی كلانی را در اختیار دارند و حاضرند بابت بدهی‌ خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند. هر بار نیز با معرفی یك بانك خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانك مركزی، خواهان وصول مطالبات شركت ملی نفت ایران از آن محل شده‌اند.

در سال هایی كه این پرونده جریان دارد، بانك‌هایی در اروپا و آسیا توسط وی و شركایش برای این منظور معرفی شده‌اند كه پس از بررسی بانك مركزی، واهی بودن ادعای بابك زنجانی و خالی بودن حساب‌های معرفی شده، آشكار شده است.

در اسفندماه پارسال، سخنگوی قوه قضاییه اعلام كرده بود كه حكم اعدام سه متهم نفتی، اعلام شده است كه البته هنوز قطعی نیست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین