|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۹۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱
محمدی در پاسخ به این سوال که چرا از اسدی در سازمان لیگ استفاده نکرده بود، بیان کرد: در سازمان لیگ از نیروهای خود این سازمان استفاده کردم و یک نفر را هم با خودم نیاوردم.
کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ایران با انتقاد از رویه فعلی این نهاد گفت که رئیس بعدی فدراسیون باید فردی باشد که تمام وقت برای این مجموعه تلاش کند.

عزیزالله محمدی با حضور در برنامه نود، درباره برنامه اش جهت ریاست فدراسیون فوتبال گفت: همین که ما سه نفر (دو نفر دیگر یعنی مهدی تاج و مصطفی آجرلو) در اینجا هستیم، نشان می دهد فوتبال چه جایگاهی دارد. فوتبال جزئی از حقیقت زندگی مردم است و آرامش خاطر و شادی را در یک کشور ایجاد می کند. ورزش و فوتبال از بزهکاری و مسائلی شبیه آن جلوگیری می کند. فیفا 209 عضو دارد و می بینیم که سازمان ملل اعضای کمتری دارد و این جایگاه ویژه فوتبال را نشان می دهد.

او افزود: اولین کاری که من در صورت ریاست در فدراسیون فوتبال می کنم، این است که این اساسنامه فعلی را بر اساس اساسنامه فیفا اصلاح می کنم. در این اساسنامه تفکیک قوا لحاظ شده است و کمیته اجرایی به شورای سیاست گذاری تبدیل شده است. در این اساسنامه کار اجرائی را به دبیرکل می دهند و اعضای بیشتری در آن وجود دارند تا نظرات بیشتری ایجاد شود. از این طرف کمیته استیناف و اخلاق را جدا کرده و کنگره اعضای این دو نهاد را انتخاب می کند تا نظارت بیشتری ایجاد شود.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال اضافه کرد: من به دنبال خصوصی کردن فوتبال هستم و البته به یکباره نمی توان به این مسئله دست یافت. همچنین به دنبال قدرتمندتر کردن هیات های فوتبال و حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته خواهم بود. توسعه و تکامل اتحادیه مربیان و بازیکنان و امثال آن هم از دیگر برنامه هایم است. از طرفی کسب کرسی در AFC و درآمدزایی در فوتبال از دیگر اهدافم خواهد بود. زمانی که من در سازمان لیگ بودم این اتفاق افتاد و حالا می بینیم به شکلی دیگر برای تیم های استقلال و پرسپولیس رخ داده است. من معتقدم که رئیس فدراسیون باید حضور تمام وقت در فدراسیون داشته باشد و به اصطلاح پای کار باشد. از این جهت می گویم پای کار که افراد حاضر در فدراسیون نباید چند شغل داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر او درباره ماندن یا رفتن کی روش چیست، بیان کرد: من معتقدم که باید امکانات باشد تا دغدغه ای برای صعود نباشد. قرارداد اولی که با کی روش بسته شد، این بود که تیم های پایه را هم زیر نظر داشته باشد و دانش خود را به سایر مربیان هم انتقال دهد و البته او مقصر نیست. ما عرضه نداشتیم تا از یک چنین نیرویی استفاده کنیم. ما کاری کردیم که او پرخاشگری کند و به مسئولان اعتراض کند. او قراداد دارد و هرکس که رئیس شود باید به آن پایبند باشد. ما نمی توانستیم کمپ را درست کنیم یا ورزشگاه دستگردی را در اختیار تیم ملی بگذاریم؟ البته دوستان انقدر سرشان شلوغ بوده که فرصت نکردند به کمپ رسیدگی کنند. ما به جام جهانی برویم، پولی که فیفا می دهد جبران پولی که هزینه کرده ایم، نمی شود؟ کی روش مربی خوب و با کیفیتی است که در تیم ملی تغییر نسل ایجاد کرده است.

او در بخشی از صحبت هایش درباره بحث مطرح شده مبنی بر 50 درصد آرا یا دو سوم آرا، گفت: حفظ کفاشیان در فدراسیون خوب است چون نباید کرسی هایش را از دست بدهد. یک چیزی هم درباره بحث پنجاه درصد آرا یا دو سوم آرا بگویم و آن هم اینکه کفاشیان در دوره قبلی کمتر از دو سوم رای آورد و نصیرزاده گفت منظور قانون پنجاه درصد به اضافه یک است و حالا دوستان می گویند که از این قانون دو سوم فهمیده می شود.

وی درباره دبیرکلش درصورت ریاست فدراسیون، گفت: آقای فتح الله زاده که نایب رئیس من هستند. آقای اسدی دبیرکل من هست. البته اگر او دبیر من شود مثل الان نخواهد بود که کفاشیان خودش اعمال نظر می کند.اسدی فرد تحصیلکرده و سالم است و می توانم با او کار کنم. او تازه کارش را تازه آغاز کرده و می دانم که با تعامل می توانیم کار را پیش ببریم. من همیشه مستقل بوده ام. الان هم اگر صفایی فراهانی کاندید می شد، کاندید نمی شدم ولی احساس می کنم که می توانم کاری بکنم و آمده ام.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا از اسدی در سازمان لیگ استفاده نکرده بود، بیان کرد: در سازمان لیگ از نیروهای خود این سازمان استفاده کردم و یک نفر را هم با خودم نیاوردم.

وی در ادامه اظهاراتش بار دیگر بر این نکته که 50 به اضافه یک درصد برای انتخابات کافی است، تاکید کرد و در واکنش به اظهارات براتی در همین رابطه، بیان کرد: در دی سال 90 قرار بود انتخابات برگزار شود و این مسئله به اسفند آن سال موکول شد و تا آن زمان هیات رئیسه قبلی به کار خود ادامه داد. در این دوره هم از اسفند به اردیبهشت انتخابات موکول شد و دولت گفت سرپرست باید فدراسیون را بچرخاند ولی ما گفتیم چون روال قبلی این بوده که هیات رئیسه کار را پیش ببرد، بهتر است سرپرست نگذاریم و الان هم درباره این مسئله باید به روال قبلی که 50 به اضافه یک بود، توجه کنیم.

این کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش انتقادات تندی را متوجه مهدی تاج و فدراسیون فعلی فوتبال کرد و اظهار کرد: ما با خودمان هم شفاف نیستیم. دوستان(اشاره به آجرلو و تاج) حتی گروه خود را دقیق اعلام نمی کنند. ما سال گذشته برای تبلیغات محیطی در باشگاه سایپا جلسه گذاشتیم و همین آقای تاج گفتند 24 میلیارد گرفتیم و تضمین هم گرفتیم ولی مهر سال گذشته گفتند کلا 17 میلیارد گرفته اند و آقای بهمنی از آن طرف اعلام می کنم 12 و نیم میلیارد گرفته اند. امسال 100 میلیارد قرارداد بوده ولی گفتند حدود 16 میلیارد گرفته اند. این درحالی است که باشگاه ها روی این پول حساب کرده اند. بعد یک نکته هم درباره حق پخش تلویزیونی بگویم، اگر حق پخش غیر قانونی بوده چطور ما چند سال بستیم؟ چون ما تعامل کردیم و دعوا نکردیم. الان درآمد اصلی فوتبال باید از تبلیغات محیطی و صدا و سیما باشد. مهم ترین چیزی که من آن را حل می کنم، بحث درآمد زایی باشگاه ها است. کسی که می خواهد کار کند، تمام وقت هم کار کند، وقت کم دارد. چطور می توانیم با نیروهایی که جاهای دیگر هم هستند کار را ادامه بدهیم؟ چگونه می شود در مجمع فدراسیون بازرس قانونی انتخاب نکنند و یادشان برود؟ البته در اینکه در دوره کفاشیان در بخش های فوتسال و فوتبال بانوان و ... پیشرفت داشتیه ایم، شکی نیست ولی این مشکلات هم باید حل شود. باید یک شفاف سازی درباره مسائل مالی ایجاد شود.

این کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد به نفع یکی از دو کاندیدای دیگر انصراف دهد، بیان کرد: تا آخر هستم و به نفع کسی کنار نمی روم.

وی در پایان به عنوان صحبت پایانی گفت: من افراد متخصص را به فدراسیون می آورم. هرکدام از ما سه نفر انتخاب شود، هرکاری که بتوانیم برای موفقیت فوتبال انجام می دهیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین