|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۹۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
وزير آموزش و پرورش گفت: از فاصله حقوقي معلمان با ديگر كارمندان مطلع هستم و به دنبال كاهش اين فاصله مي باشيم.
وزير آموزش و پرورش گفت: از فاصله حقوقي معلمان با ديگر كارمندان مطلع هستم و به دنبال كاهش اين فاصله مي باشيم.

علي اصغر فاني شامگاه دوشنبه در حاشيه ديدار جمعي از معلمان منتخب با وي كه در سالن اجتماعات مدرسه دارالفنون برگزار شد با تاكيد بر اينكه توصيه هاي امروز (دوشنبه) مقام معظم رهبري به مسئولان آموزش و پروش را دنبال خواهيم كرد، افزود: فاصله حقوقي همكاران فرهنگي بيش از ۶۰ سال است كه شكل گرفته و دولت يازدهم در بازه زماني معقول و اقدامات خوبي كه دارد سعي بر كاهش آن دارد.

وي افزود: كشور در وضعيت خوب اقتصادي بسر نمي برد هر چند پيشرفت هايي را شاهد بوديم اما باز نيازمند به گذشت زمان است.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي درباره ديدار فرهنگيان با مقام معظم رهبري و بيانات ايشان مبني بر استفاده از تنوع آموزش هاي زبان در آموزش و پرورش گفت: در خصوص تنوع آموزش هاي زبان هاي خارجي هيچ منعي در قوانين آموزش و پرورش وجود ندارد حتي آموزش غير از زبان انگليسي نيز در پيش و پس از انقلاب اسلامي نيز وجود داشته است.

فاني اظهار كرد: توصيه هاي مقام معظم رهبري را در آموزش و پرورش دنبال مي كنيم و تنوع را در آموزش هاي زبان خارجي استفاده خواهيم كرد و تجربه ۶۰ ساله در آموزش و پرورش نشان داده استقبال از آموزش ساير زبان ها كمتر است.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه مقام معظم رهبري به مشاركت ساير دستگاه ها براي تقويت دانشگاه فرهنگيان تاكيد دارد، افزود: افزايش مشاركت ساير دستگاه ها در آموزش و پرورش به ارتقاي نظام تعليم و تربيت كشور كمك مي كند و از منابع آموزش و پرورش و امكانات ساير دستگاه ها براي تقويت دانشگاه فرهنگيان استفاده خواهد شد و خود را بي نياز از كمك ساير دستگاه ها نمي دانيم.

فاني درباره حكم رياست دانشگاه فرهنگيان نيز گفت: وزارت علوم تحقيقات و فناوري با حكم رياست «مهرمحمدي» بر دانشگاه فرهنگيان موافق است اما تبديل وضعيت سرپرستي به رياست در دستور كار كميته منتخب شوراي انقلاب فرهنگي قرار دارد.

وي درباره توسعه مدارس هيات امنايي گفت: اين مدارس دولتي اند و مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش را دارند البته هر مدرسه اي نمي تواند به هيات امنايي تبديل شود بلكه بايد چارچوب و قوانيني را طي كند. اين مدارس از مشاركت مردم براي ارائه فعاليت هاي فوق برنامه است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین