|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۹۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
آینده هر جریان سیاسی بستگی به عملکرد کنونی اش دارد؛ تفاوتی نمی کند اصلاح طلب یا اصولگرا باشد. کسانی که عهده دار مسئولیت سیاسی و اجتماعی جامعه میشوند و از طرف مردم مسئولیتی به آنها واگذار میشود طبیعتا باید در جهت منافع جامعه و مردم گام بردارند.
 حجت الاسلام محمد مقدم از سخنان اخیر سعید جلیلی به شدت انتقاد کرد و به تحلیل آینده سیاسی اصولگرایان پرداخت.

حجت السلام محمد مقدم، عضو مجمع روحانیون مبارز درباره ریاست مجلس دهم گفت: هنوز زود است که بخواهیم اظهارنظر کنیم، ولی به نظر می آید که شرایط برای آقای عارف مثبت باشد.

وی ادامه داد: خواست مردم یک تغییر و یک تحول است و باید به خواست مردم احترام گذاشته شود. مردم خواسته شان این است که در جهت اصلاح طلبی گام برداشته شود.

حجت السلام مقدم درباره آینده اصولگرایان گفت: آینده هر جریان سیاسی بستگی به عملکرد کنونی اش دارد؛ تفاوتی نمی کند اصلاح طلب یا اصولگرا باشد. کسانی که عهده دار مسئولیت سیاسی و اجتماعی جامعه میشوند و از طرف مردم مسئولیتی به آنها واگذار میشود طبیعتا باید در جهت منافع جامعه و مردم گام بردارند.

عضو مجمع روحانیون مبارزه تهران تصریح کرد: اگر اردوگاهی میخواهد موفق شود باید عملکردش مثبت باشد که تا به امروز چنین چیزی را ما از اصولگرایان مشاهده نکردیم که همین موضوع باعث ضعف و تاسف است .متاسفانه برخی اصولگرایان نام اصولگرایان اصیل را خدشه دار کردند که همین موضوع باعث همین شکست اخیرشان است.

وی خاطرنشان کرد: ماندگاری اصلاح طلبان در عرصه سیاسی به عملکرد دولت یازدهم بستگی دارد. اصلاح طلبان نباید اینطور باشند که بگویند ما پیروز میدان شدیم دیگر نیاز به برنامه و جلسه ای نیست. اصلاح طلبان باید آینده نگریشان بیشتر از قبل باشد.

وی با اشاره به سخنان اخیر سعید جلیلی که برجام را واویلا خوانده بود، اظهار کرد: من معتقدم که این افراد بهتر است هیچ گاه نظر شخصی شان را بر اراده و خواست جمعی جامعه تحمیل نکنند. مردم ما در دو انتخابات گذشته به خیلی از رادیکال ها جواب دادند. ایرانیان در سال 92 به حل مناقشه هسته ای رای دادند و در 7اسفند 94 به موفقیت دولت در برجام.

حجت السلام مقدم ادامه داد: به نظر من، اینگونه شعارها بیشتر جنبه سیاسی و یک نوع تسویه حساب سیاسی است و گرنه اینها که میگویند واویلا خودشان برای این جامعه چه کردند؟ این افراد جز اینکه مسیر جامعه را به سمت معضلات و مشکلاتی بردند که اگر هم برجام یک کاستی هایی داشت آنها بر ما تحمیل کردند. به نظر من، اینگونه نگاه ها و این گونه مواضع بیشتر نظر شخصی افراد است و بر اساس منافع ملی نیست. اگر بر اساس منافع ملی و عمومی باشد مردم ما در دو انتخابات بزرگ گذشته نگاه و نگرش و نظرشان را در مسئله هسته ای و برجام در انتخابات نشان دادند.
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین