|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۹۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
البته رسیدن به تمامی اهداف مورد نظر موسسه و پاسخ‌گویی به کلیه انتظارات فرهنگیان، نیازمند سرمایه و زمان کافی است اما تغییر رویکرد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برای تمرکز بر خدمات حین خدمت، چشم‌انداز مطلوبی فراروی مجموعه و همچنین فرهنگیان به عنوان سهامداران اصلی آن قرار داده‌است.
مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پیامی گرامیداشت هفته معلم را ارج نهادند.

متن پیام به شرح ذیل است:

سودآوری مبتنی بر آینده نگری؛ هدیه صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان

 ن والقلم و ما یسطرون.

معلمان، امانتداران قلم و آموزگاران علم و اندیشه و شمع جمع آفرینشند. بزرگداشت مقام و منزلت معلم در جامعه‌ی ما بزرگداشت مجموعه‌ای از ارزش‌های والای انسانی و تکریم یک فرهنگ متعالی است. بزرگداشت روز معلم در حقیقت ادای دین به حاملان مشعل دانایی در درازنای تاریخ، تجدید بیعت با آرمان‌های پیامبران الهی و احترام ویژه به کرامت انسان است.

هفته معلم و گرامیداشت یاد معلم شهید مرتضی مطهری، فرصتی دوباره است که ضمن سپاسگزاری از خدمات ارزنده و بی دریغ معلمان و تبریک صمیمانه روز معلم به ایشان، توجه ویژه ­ای به ارتقای معیشت و منزلت آنها داشته باشیم. اگرچه در تقویم کشور، یک هفته در سال با اسم معلم مزین شده اما فرزندان خدوم ایران اسلامی در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در تمام روزهای سال، دغدغه‌ای جز ارتقاء معیشت قشر فرهنگی کشور ندارد.

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده تمامی تلاش خود را به کار می بندد تا با حمایت های دولت تدبیر و امید بیشترین سوددهی و خدمات رفاهی برای فرهنگیان عضو را داشته باشد.

مجموعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بکارگیری استراتژی های مناسب سرمایه ­گذاری، سود حداکثری برای فرهنگیان معزز کسب کرده است و مصداق اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل بوده است به ویژه اینکه در چند سال گذشته که کشور مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته بود، عملکرد سودآوری موسسه با سیر صعودی همراه بوده و سود منظور شده در صورت وضعیت اعضای موسسه در دولت تدبیر و امید بیش از ١٠ برابر قبل است. سود عملیاتی موسسه علاوه بر تلاش مؤثر مدیران و درک درست آنان از واقعیت های بازار، حاصل برخی تدبیرهای مدیریتی همچون برنامه محوری و تقویت سیستم‌های نظارتی، تخصصی کردن حوزه فعالیت و عملیات شرکت‌های تابعه در قالب هلدینگ‌های تخصصی و بازارسازی برای شرکت‌ها با استفاده از هم‌افزایی و توانمندی‌های همدیگراست.  

از سوی دیگر چنین موفقیت هایی ثمره اعتماد حداکثری فرهنگیان به این مجموعه است و در این راستا اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به بالاترین میزان در طول حیات موسسه رسیده و ضریب نفوذ ٩٠ درصدی را به ارمغان آورده است. واضح است که اعتماد فرهنگیان به مجموعه موسسه و حمایت آنها از بزرگترین نهاد اقتصادی متعلق به خودشان، بار مسئولیت مدیران و کارکنان موسسه و تمامی شرکت های تابعه را بسیار سنگین تر از گذشته خواهد کرد تا با سودآوری بیشتر و ارائه خدمات رفاهی مناسب، اطمینان خاطر فرهنگیان را در طول دوره خدمت و همچنین آینده آنها فراهم سازند.

از این رو تیم مدیریتی موسسه که در سطح کلان از مدیران فرهنگی بهره گرفته، حوزه وظایف و فعالیت‌های خود را با نیازهای فرهنگیان سازگار کرده است. مؤسسه ضمن اینکه به رسالت خود مبنی بر سودآوری مناسب برای اعضا عمل می­کند، افزایش خدمات رفاهی و تسهیلاتی در حین خدمت فرهنگیان عضو را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار داده‌است. در این راستا ورود به مباحثي هم‌چون حوزه خدمات آموزشي فرهنگي، پوشش حداکثری بیمه درمان فرهنگیان، هم‌چنين ورود در زمينه ارائه خدمات رفاهي و گردشگري، افزایش خودروهای لیزینگی که از انتظارت فرهنگيان است را در دستور کار خود قرار داده است.

رویکرد سودآوری مبتنی بر آینده نگری منجر به تحولی بنیادین در حوزه سرمایه گذاری موسسه شده به طوری که این نهاد در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سرمایه گذاران کشور در حوزه نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی است که علاوه بر سودآری پایدار و تضمین شده برای دهه ها، در جهت آبانی و شکوفایی ایران عزیز است.

البته رسیدن به تمامی اهداف مورد نظر موسسه و پاسخ‌گویی به کلیه انتظارات فرهنگیان، نیازمند سرمایه و زمان کافی است اما تغییر رویکرد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برای تمرکز بر خدمات حین خدمت، چشم‌انداز مطلوبی فراروی مجموعه و همچنین فرهنگیان به عنوان سهامداران اصلی آن قرار داده‌است.

در پایان ضمن تبریک دوباره هفته معلم به تمامی معلمان عزیز کشور، به فرهنگیان عضو موسسه صندوق ذخیره اطمینان خاطر می ­دهم که این موسسه با بهره ­گیری از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود، برای ارتقاء معیشت معلمان گام بر می ­دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین