|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۹۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
وی از اقدامات سایر سازمان ها و نهاد ها در این زمینه قدردانی اما این اقدامات را ناکافی، غیر علمی و تا حدودی ناموفق توصیف کرد .

اولین کنفرانس ملی اوقات فراغت با حضور رامبد جوان رئیس انجمن اوقات فراغت در پل طبیعت برگزار شد.

 در ابتدای این نشست خبری رامبد جوان به عنوان رئیس انجمن از دغدغه های این انجمن برای بوجود آوردن شادی در بین جوانان جامعه گفت و افزود: انجمن اوقات فراغت به عنوان بخش خصوصی، متولی امور اوقات فراغت است. 

وی از اقدامات سایر سازمان ها و نهاد ها در این زمینه قدردانی اما این اقدامات را ناکافی، غیر علمی و تا حدودی ناموفق توصیف کرد .

جوان در خصوص برنامه های این انجمن توضیح داد و گفت: تامین سرگرمی ، بازی ، آموزش ، مهارت های زندگی و ...، همگی شامل برنامه های انجمن اوقات فراغت است . انجمن اوقات فراغت نزدیک به سه سال و سه ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و ایده و برنامه های زیادی در این مدت در این انجمن بارور شده است؛ طی یک برنامه ریزی و زمان بندی این طرح ها قرار است اجرایی شود .

در ادامه این نشست هومن رازدار ، مدیرعامل انجمن اوقات فراغت نیز از برگزاری اولین کنفرانس ملی اوقات فراغت در کشور خبر داد و اظهار کرد: این همایش ازساعت 9 صبح دوشنبه 20 اردیبهشت ماه امسال با مراسمی تحت عنوان افتتاحیه در مرکز همایش های برج میلاد آغاز می شود . این کنفرانس دارا سه بخش اصلی ، جسم ، جان و جامعه است که هر بخش توسط متخصصان آن حوزه در روز کنفرانس تشکیل جلسه می دهند . 

به گفته رازدار، در بخش جسمانی این کنفرانس، موضوعاتی از قبیل تغذیه ، سلامت ، پزشکی و حوزه ورزش مورد بررسی قرار می گیرد که سخنران مدعو این بخش سخنگوی سازمان جهانی اوقات فراغت ، پروفسور اهرابی است .

مدیرعامل انجمن اوقات فراغت تصریح کرد: در بخشی از جشنواره که به موضوع روانی افراد اختصاص دارد، خلاقیت، تخیل، بازی، روانشناسی و استعداد سنجی مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش جامعه موضوعات طراحی فضاهای تفریحی و سرگرمی، محیط زیست ، گردشگری و عنوان مهم تاثیر اوقات فراغت بر کاهش جرم و بزه در جامعه  با سخنرانی پروفسور ریکاردو ، معاون سازمان جهانی اوقات فراغت و رئیس سازمان اوقا فراغت برزیل ، مورد بررسی قرار میگیرد .

رازدار در ادامه از اجرای طرح خانه های فراغت در محله های تهران به منظور پل ارتباطی میان این سازمان و خانواده ها و همچنین از افتتاح شعبه این انجمن در استان اصفهان در جشن میلاد حضرت ولیعصر خبر داد .

وی افزود: انجمن اوقات فراغت محدود به سن خاصی نمی شود و همه افراد جامعه اعم از کودک ،نوجوان ، جوان ، میانسال و سالخورده و حتی معلولین را نیز پوشش میدهد .

انجمن اوقات فراغت بدون حمایت دولت فعالیت می کند

در ادامه این نشست رامبد جوان، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی عدم حمایت ارگان های دولتی و عملکرد این انجمن گفت : ماهیت سازمان های مردم نهاد این است که به ارگان های دولتی تکیه نمی کنند و این انجمن هم در صورت این اتفاق، قدرتمندانه به کار خود ادمه خواهد داد .

گفتنی است کنفرانس اوقات فراغت روز دوشنبه 20 اردیبهشت از ساعت 9 صبح در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود . روز برگزاری همایش متقارن است با عبور سیاره عطارد از خورشید که این پدیده در هر قرن 4بار اتفاق میافتد . تدابیر لازم برای مشاهده این اتفاق در حاشیه مراسم نیز اتخاذ شده است . 


منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین