|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس دوره دهم ادامه مسیر ادوار گذشته را طی خواهند کرد و امیدواریم عطر نمایندگانی مانند شهید مدرس در مجلس دهم به مشام برسد. مجلس مردمی را ببینند و مشاهده کنند که خدمات آنان برای حل مشکلات کشور به درستی ریل گذاری شده باشد.
معاون اجرایی ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: دوره نهم مجلس با 1460 روز فرصت خدمتگزاری 4 خرداد 1395 به پایان خواهد رسید، ریاست مجلس و هیأت رئیسه برای تقدیر از نمایندگان دوره نهم در پایان جلسه رسمی 4 خرداد مراسمی را برگزار خواهند کرد که به اطلاع رسانه ها خواهد رسید.

 علی افراشته در حاشیه نشست علنی امروز -دوشنبه 13 اردیبهشت ماه- مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افتتاحیه مجلس دهم، 8 خرداد خواهد بود. برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و این برنامه به استحضار دکتر لاریجانی ریاست مجلس رسیده است و ایشان برنامه را مطالعه و دستوراتی برای اجرای آن صادر کرده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که وقتی مجلس وارد دستور کار می‌شود 1460 روز فرصت خدمت صرف مسائل ابتدایی که قبل از شروع مجلس باید انجام می‌شد،‌ نشود. بنابراین قبل از شروع مجلس، نمایندگان جدید را باید با فرایند قانونگذاری، آیین‌نامه داخلی، ساز و کار اداری مجلس، نحوه تشکیل کمیسیون‌ها و شعب، آشنایی دیپلماسی پارلمانی، حضور نمایندگان در شوراهای مدنظر در قانون و مسائل دیگر آشنا کنیم.

معاون اجرایی ریاست مجلس ادامه داد: این وظایف بخشی از برنامه‌‌‌‌هایی است که باید توسط هیئت رئیسه، معاون قوانین، معاون نظارت و معاون اجرایی انجام شود، از بهمن ماه سال گذشته برنامه ها طراحی شده و آماده اجرا است در دوره گذشته نیز چنین کاری صورت گرفته بنابراین مسبوق به سابقه است.

وی ادامه داد: برداشت من که دو دوره مسئولیت اجرایی دستگاه قانونگذاری را بر عهده دارم این است که معاونت اجرایی به عنوان تشکیلاتی که نمایندگان را در مسائل استراتژی پشتیبانی می کند حرکتی را به نحوی تنظیم کنیم تا برای نمایندگان فرصتی معادل 1460 روز برای پرداختن به مسائل اصلی کشور از جمله سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود تا اقدام وعمل در این موضوع صورت گیرد و همچنین موضوع اشتغال فراهم شود.

افراشته با بیان اینکه اگر تشکیلات اداری ساز و کارها را قبل از مجلس به درستی فراهم نکند 1460 روز صرف موضوعات ابتدایی خواهد شد.

وی ادامه داد: چنین موضوعی با مدیریت زمان در تعارض خواهد بود بنای ما این است که فرصت سازی کنیم تا نمایندگان لحظه های 1460 روز را به مسائل کشور بپردازند بخشی از این فرصت سازی در شروع دوره و مربوط به جلسه آموزشی و هم اندیشی است که تحت عنوان همایش فرایند قانونگذاری، الزامات و راهکارها روز شنبه برگزار می شود.

معاون اجرایی ریاست مجلس با بیان اینکه شنبه آینده از 8.30 صبح منتخبین مجلس دوره دهم در نشستی در مجلس قدیم حاضر خواهند شد، گفت: در آغاز این جلسه در خدمت شخصیت‌های تراز اول کشور در دولت از جمله دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری خواهیم بود. وی آخرین وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور را تبیین خواهد کرد.

افراشته ادامه داد: همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور با حضور در این نشست آخرین وضعیت دیپلماسی کشور و موضوع خاص برجام را مطرح می‌کند. در این نشست محمود علوی وزیر اطلاعات مسائل امنیتی کشور را گزارش می‌دهد تا نمایندگان از آخرین اطلاعات این حوزه با خبر شوند.

وی با بیان اینکه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در نشست روز شنبه حضور خواهد داشت، گفت: معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص بودجه سال 1395، برنامه توسعه کشور و برنامه ششم توسعه، اطلاعاتی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند. همچنین وزرای دیگر نیز در این جلسه حضور دارند همچنین از برخی از اعضای شورای نگهبان نیز برای شرکت در همایش روز شنبه دعوت به عمل آمده است.

معاون اجرایی ریاست مجلس ادامه داد: با ارائه توضیحاتی که در خصوص برنامه داشتیم امیدواریم موفق شویم در مسیر تقویت منافع ملی و آرمان های انقلاب گام برداریم و فضای رفاقت، صمیمیت، همدلی و همزبانی در پارلمان کشور شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس دوره دهم ادامه مسیر ادوار گذشته را طی خواهند کرد و امیدواریم عطر نمایندگانی مانند شهید مدرس در مجلس دهم به مشام برسد. مجلس مردمی را ببینند و مشاهده کنند که خدمات آنان برای حل مشکلات کشور به درستی ریل گذاری شده باشد.

همچنین معاون اجرایی ریاست مجلس درباره حضور خبرنگاران در همایش روز شنبه گفت: تعیین تکلیف برای حضور رسانه‌ها در این جلسه را بر عهده آقای کیایی مدیرکل روابط عمومی مجلس قرار دادیم و براساس تصمیم‌گیری ایشان حضور رسانه‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین