|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۹۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی كشورمان گفت: در سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به تهران دو یادداشت تفاهم ریلی میان ایران و كره جنوبی به امضا می‌رسد و تا پایان 2016 خط هوایی بین تهران و سئول برقرار می شود.
وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی كشورمان گفت: در سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به تهران دو یادداشت تفاهم ریلی میان ایران و كره جنوبی به امضا می‌رسد و تا پایان 2016 خط هوایی بین تهران و سئول برقرار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، كانگ‌ هواین افزود: رئیس جمهوری كره‌جنوبی در سفر به ایران قرار است فردا با رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ملاقات كند و یادداشت تفاهم در حوزه توسعه زیر ساخت‌ها و راه‌آهن نیز میان دو كشور امضا می شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه همكاری كره‌جنوبی و ایران، ابراز امیدواری كرد در آینده نزدیك زمینه همكاری‌های دو كشور در حوزه حمل ‌و نقل و زیرساخت‌ها افزایش یابد.

كانگ‌هواین با بیان اینكه برای همكاری‌های بیشتر با ایران چند محور را در دستور كار قرار داده ایم، گفت: دو كشور در زمینه‌های راه‌آهن، مدیریت حمل و نقل، سیستم های مدیریت حمل ونقل هوشمند، حمل ونقل هوایی و سایر بخش‌ها همكاری بیشتری خواهند داشت و در همین زمینه گروه پژوهشی كره‌ای برای بررسی زمینه‌های همكاری به ایران سفر می‌كند.

** یادداشت‌تفاهم ایران و كره برای پروژه ریلی اصفهان- اهواز
وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی با اشاره به روش‌های تامین مالی پروژه‌های قابل همكاری با ایران نیز توضیح داد: پروژه‌ای كه زودتر از سایر پروژه‌ها با مشاركت دو كشور عملیاتی می‌شود پروژه ریلی اصفهان- اهواز است كه در این زمینه سند همكاری بین دو كشور امضا می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه احداث راه آهن اصفهان- اهواز یكی از پروژه‌های مهم در حوزه راه‌‌آهن برای ایران است، افزود: خوشحالم كه می‌توانیم در این پروژه مشاركت كنیم. علاوه بر این قرار است یادداشت تفاهم بین شركت راه آهن ایران و شركت هیوندای جهت تامین 450 واگن برای ایران امضا شود.

** روش تأمین مالی پروژه‌ها
كانگ‌هواین با تأكید بر اینكه تلاش می‌كنیم فاینانس این دو پروژه را از طرف بانك صادرات واردات (اگزیم‌ بانك) و فاینانس های كره‌ای تأمین شود، افزود: بسته مالی فاینانس پیشنهاد شده پروژه‌های اولویت‌دار را به ویژه پروژه راه‌آهن اصفهان ـ اهواز پوشش می‌دهد. علاوه بر این برای تأمین فاینانس سایر پروژه‌ها با وزارت دارایی كره جنوبی مذاكره كردیم تا بسته‌های مالی دیگر را بررسی و پیشنهاد كنند.

وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی از راه‌اندازی سیستم « تبادل یورو» بین ایران و كره در آینده نزدیك خبر داد و گفت: من به وزیر راه و شهرسازی ایران قول می‌دهم تمام تلاش خود را برای ارائه سایر روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها به كار گیریم.

كانگ‌هواین خاطرنشان كرد: تأمین مالی پروژه‌ها به صورت 'اعتبار صادراتی (Export Credit)' است اما فاینانس های كره‌ای این تسهیلات را به شركت‌های خصوص كره ارائه می دهند و آنها نیز در باره جزئیات و شرایط با شركت‌های ایرانی مذاكره و تفاهم می‌كنند.

وی تأكید كرد:‌ سعی می‌كنیم در خصوص نحوه تأمین مالی پروژه‌ها شرایط لازم را فراهم كنیم، چرا كه رئیس‌جمهوری كره علاقمند به تهیه بسته فاینانس برای اجرای پروژه‌ه است.

وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی خواستار تضمین تأمین فاینانس اجرای پروژه‌ها از سوی ایران شد و برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حمل و نقل و مسكن و شهرسازی اعلام آمادگی كرد.

وی به همكاری‌های ایران و كره جنوبی در صنعت هوانوردی اشاره كرد و گفت: حدود یك ماه و نیم گذشته شركت هواپیمایی كره جنوبی مجوز راه‌اندازی پروازهای مستقیم بین تهران و سئول را دریافت كرد و تا پایان سال میلادی 2016 این پروازها راه اندازی می‌شود كه امیدواریم فرآیند اجرای آن به زودی فراهم شود.

كانگ‌هواین با بیان اینكه فرودگاه اینچئون كره جنوبی هشتمین فرودگاه جهان در بخش ظرفیت مسافری و دومین فرودگاه جهان در حوزه باری است، گفت: می‌توانیم در بخش هوانوردی نیز با ایران مشاركت كنیم. همچنین همراه رئیس‌جمهوری، مدیرعامل فرودگاه اینچئون و هیات همراه به ایران سفر می‌كنند و از شهر فرودگاهی امام خمینی بازدید خواهند كرد.

وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی همچنین از سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ابراز تمایل كرد.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی كشورمان برای شركت در یك كنفرانس بین المللی در كره جنوبی كه قرار است هفته دوم سپتامبر ( شهریورماه) برگزار شود دعوت به عمل آورد و وزیر راه و شهرسازی ایران تمایل خود را برای شركت در این كنفرانس اعلام كرد.

خانم « پارك گئون هی» رئیس جمهور كره جنوبی امروز (یكشنبه) به دعوت رسمی دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری كشورمان برای انجام یك سفر سه روزه از سئول عازم تهران شد.

امضای چند قرارداد همكاری، جست وجوی راه های تقویت همكاری مشترك در بخش های انرژی، بانك و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی نیز از مهمترین محورهایی اعلام شده برای بحث و تبادل نظر مسئولان دو كشور است.

بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.

پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیك، قطعات ترمز خودرو، كاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین كالاهای وارداتی ایران از كره جنوبی به شمار می رود.

بوتان، پروپان، هیدروكربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این كشور است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین