|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۹۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر دقت و صحت آزمون و نمونه برداری ها در تشخیص آلاینده ها تاکید کرد و گفت : برای انجام نمونه برداری ، مهمترین اهداف باید شناسایی تا براساس آن آزمون های مورد نظر انجام گیرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست که صبح امروز با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، رییس دانشگاه تهران ، نماینده یونیدو و نمایندگان کشورهای چک و ترکیه ، همچنین جمع کثیری از کارشناسان مرتبط با نمونه برداری و پالایش آلاینده ها در سازمان های مرتبط برگزار شد ، هم افزایی سایر دستگاهها در جهت حفظ محیط زیست را ضروری دانست.

نیره پیروزبخت ، با اشاره به تخریب زیست محیطی در دوره های مختلف ، حفظ وصیانت از محیط زیست را امری انکارناپذیر ذکر کرد و گفت : انسان باید به طبیعت به عنوان یکی از مظاهر الهی توجه کند و برای نگهداری از آن برای نسل های آینده از هیچ کوششی دریغ نکند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حفظ محیط زیست دارد اظهار داشت : سازمان ملی استاندارد ایران نزدیک به سه سال است که در زمینه مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار فعالیت های گسترده ای را داشته است .

وی اظهار کرد: سازمان بین المللی استاندارد از حدود 19 هزار استانداردی که به عنوان ابزارهای کاربردی برای توسعه اقتصادی کشورها تدوین کرده است 600 مورد مرتبط با محیط زیست است که این رقم نشاندهنده اهمیت محیط زیست در جهان است.

پیروزبخت در این همایش ، کسب تاییدیه و گواهینامه های بین المللی در زمینه اندازه شناسی و تایید صلاحیت را موفقیتی در عرصه های بین المللی و تسهیل تجارت با سایر کشورها برشمرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر دقت و صحت آزمون و نمونه برداری ها در تشخیص آلاینده ها تاکید کرد و گفت : برای انجام نمونه برداری ، مهمترین اهداف باید شناسایی تا براساس آن آزمون های مورد نظر انجام گیرد.

گفتنی است ، در اولین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست که از امروز آغازشد و تا ۱۴ اردیبهشت  در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران ادامه دارد، ۱۳ کارگاه آموزشی در خصوص نحوه نمونه برداری و صحه گذاری نتایج پایش، اصول و تکنیک های نوین آنالیز آلاینده ها در آب و پساب، خاک، پسماندهای وی‍ژه و بیمارستانی، هوا و پایش آلودگی دریا برگزار می شود.

لازم به ذکر است ، آگاهی از آخرین دستاوردهای داخلی و جهانی در حوزه پایش آلاینده های محیط زیست، ارائه دستاوردهای تحقیقاتی شرکت های فعال در حوزه پایش آلاینده های محیط زیست و  اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های انجام شده توسط سازمان حفاطت محیط زیست در حوزه پایش و برنامه های آتی از مهمترین اهداف این همایش عنوان شد.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین