|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
شماره اردیبهشت ماه ماهنامه داستان همشهری که شصت و پنجمین شماره از این ماهنامه به شمار می‌رود به روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها رفت.
شماره جدید ماهنامه داستان همشهری با رواتی جذاب از زندگی قیصر امین‌پور منتشر شد.

 شماره اردیبهشت ماه ماهنامه داستان همشهری که شصت و پنجمین شماره از این ماهنامه به شمار می‌رود به روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها رفت.



داستان همشهری در این شماره از خود و در بخش روایت‌های مستند به قلم ایثار قنواتی روایتی از زندگی قیصر امین‌پور از زبان همسر وی را بیان کرده است. این متن بر اساس گفتگویی چند ساعته میان قنواتی و زیبا اشرافی همسر امین‌پور تنطیم شده که برای نخستین بار تصویری بکر از شخصیت قیصر امین‌پور و حقایقی ناگفته از زندگی وی را روایت می‌کند که  با توجه به جنس بیان این روایت توسط همسر این شاعر، بسیار تاثیرگذار و تامل برانگیز است.

در بخشی از این روایت آمده است: ساعت‌ها در خيابان‌ها راه مي‌رفتيم و حرف مي‌زديم. يك روز ممكن بود شش ساعت راه برويم و حرف بزنيم. اولين هديه‌اي كه قيصر به من داد در يكي از همين خيابان‌گردي‌ها بود. يك حافظ چهار‌رنگ خوش‌خط با طرح‌هاي مينياتوري. همان روز يك فال گرفتيم. يادم نيست كجا نشسته بوديم. من فال را باز كردم. غزل بي‌نظيري آمد. همای اوج سعادت به دام ما افتد/ اگر تو را گذری بر مقام ما افتد. از نيتم پرسيد. مي‌خواست ببيند حافظ از دل من پيامي برايش آورده است؟ نيازي نبود من از نيت او هنگام باز كردن حافظ سوال كنم. حافظ سوال من را شنيده و پاسخم را داده بود. با اين همه سر اينكه فال نيت كدام‌مان بود سربه‌سر هم گذاشتيم.اصلا همان لحظه‌ اول گم كرديم كدام‌مان قرار بود نيت كند. هنوز هم يادم نمي‌آيد. هرچند سال‌هاي زيادي در سايه‌ مرگ زندگي كرديم، اما به هر حال هماي اوج سعادت نيت من بود حتي اگر قيصر در آن زمان باورش نشد.

داستان همشهری در بخش درباره زندگی این شماره خود آثاری از اصغر عبدالهی، محمد نادری، مهدیه مطهر و احسان لطفی را در کنار نوشته‌هایی از وای ئی لی، ریچارد فورد و رابرت آنتونی سیگل قرار داده است.

در بخش داستان و از میان نویسندگان ایرانی، در این شماره عباس صفاری، بیژن اعرابی و محمد کشاورز آثاری را منتشر کرده‌اند و در میان نویسندگان غیر ایرانی نیز اتان کوئن، یکتا کوپان و حسن بلاسم داستان‌هایی را منتشر کرده‌اند

در بخش روایت‌های داستانی این شماره، گزارش رواتی از مرحوم قاسم هاشمی نژاد منتشر شده است و در بخش درباره داستان نیز گفتاری از دوریس لسینگ درباره دغدغه‌های نویسندگان هنگام نگارش زندگی‌نامه. همچنین دوازده توصیه درباره نوشتن از چاک پالانیک نیز در این بخش از این ماهنامه درج شده است.

ماهنامه همشهری داستان در ۲۶۲ صفحه با قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین