|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
محمد بن سلمان فرزند پادشاه آل سعود از اعطای "گرین کارت" به مسلمانان به منظور اقامت طولانی مدت در عربستان خبر داد.
 محمد بن سلمان فرزند پادشاه آل سعود از اعطای "گرین کارت" به مسلمانان به منظور اقامت طولانی مدت در عربستان خبر داد.

محمد بن سلمان" – وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان -- اولین مصاحبه تلویزیونی خود را با شبکه "العربیه" انجام داد. بن سلمان در این مصاحبه، شبکه شایعه پرداز "العربیه" را منبر مهم جهان عرب خواند. بن سلمان همچنین گفت: "العربیه بینندگان بسیاری در میان سعودی ها و اعراب دارد. معتقدم منبر العربیه رسالت ما را به مردم سعودی و اعراب می رساند. "

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار العربیه درباره برنامه هایش برای افزایش تعداد زائران خانه خدا اظهار داشت: "زائران خانه خدا در حال حاضر سالانه 8 میلیون نفر هستند. در نظر داریم این تعداد در سال 2020 به 15 میلیون و در سال 2030 به 30 میلیون نفر برسد. با ایجاد فرودگاهی جدید در جده و همچنین تأسیس مترو در مکه این برنامه را عملی خواهیم کرد."

شاهزاده سعودی همچنین از اعطای "گرین کارت" به اعراب و مسلمانان به منظور اقامت طولانی مدت در عربستان خبر داد. وی افزود: "اجرای این طرح تا سال 2020 عملی خواهد شد. این یکی از منابع درآمد ما می شود. ما می خواهیم به عرب ها و مسلمانان حق زندگی، تحرک و سرمایه گذاری را در عربستان بدهیم."

شاهزاده سعودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عربستان مهمترین کشور اسلامی است، گفت: "قبله مسلمانان در عربستان قرار دارد. این معقول نیست که در مهمترین کشور اسلامی یک موزه اسلامی یا یک مرکز فرهنگی نداشته باشیم. ما قصد داریم بزرگترین موزه اسلامی جهان را در عربستان بسازیم."

شاهزاده عربستانی در این مصاحبه تلویزیونی، مطالب و ادعاهایی را مطرح کرد که بیشتر آنها یک خوش بینی ساده است و امکان تحقق آنها در عالم خارج وجود ندارد. محمد بن سلمان بیشتر مطالبی را که در چشم انداز 2030 عنوان کرده بود، در این مصاحبه نیز تکرار کرد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین