|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
کلاه پهلوی نیمه تمام ماند
کد خبر: ۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
اين شبهات از سه، چهار سال پيش آغاز شد و مدام برخي‌ها حملات مكرري به «كلاه‌پهلوي» داشتند و فكر مي‌كنند ما به راحتي از صداوسيما پول مي‌گيريم در حالي كه اصلا اين‌طور نبود، نيست و نمي‌تواند باشد. حداقل براي من دري نمي‌تواند باشد. او تاكيد كرد: سريال «كلاه‌پهلوي» به رقم دلار امروز، 1200 دلار در دقيقه ساخته شده است.
مجــمــوعه تـلـويـزيـوني «كلاه‌پهلوي» شروعی طوفانی داشت و پایانی نه چندان دلچسب. سریالی که توانست بسیاری را پای جعبه جادویی بنشاند در حالی به پایان رسید که نه کارگردانش از پایانش راضی است و نه مردم.

«كلاه پهلوي» كه توسط «ضياءالدين دري» كارگردان كيف انگليسي ساخته شد همانند اثر ديگر اين فيلمساز به روايت كردن گوشه‌هايي از تاريخ معاصر و بخصوص ماجراي كشف حجاب مي‌پرداخت. سريالي كه طرح و ايده آن در سال 1381 توسط «داوود ميرباقري»به جام‌جم برده شد حالا با گذشت ده سال از آن تاريخ،بدون پاياني مشخص از ليست سريال‌هاي تلويزيوني حذف شده است.

«ضياءالدين دري» كارگردان اين سريال در گفت‌وگو با رسانه‌ها به حواشي‌اي كه سبب كوتاه شدن اين مجموعه تلويزيوني شده اشاره كرده و گفته است: «اين هفته، پرونده «كلاه پهلوي» بسته مي‌شود و دشمنان خوشحال مي‌شوند! به هر حال با حذفياتي كه اين سريال با آن مواجه شد زودتر از وقتش به اتمام مي‌رسد.» دري نقدهايي كه به كلاه پهلوي وارد شده را منصفانه ندانسته و انتقادها به ساخت و محتواي اين مجموعه تلويزيوني را اينگونه پاسخ داده است: «طي مدتي كه سريال «كلاه پهلوي» به روي آنتن رفت، بي‌احترامي و دهن‌كجي به سريال‌مان كردند كه هيچ‌كدام قالب نقد را نداشت و من حسرت به دل ماندم كه يك نقد منطقي و منصفانه انجام شود.»

وي درباره زود به اتمام رسيدن سريال «كلاه پهلوي» اين گونه پاسخ داد: به هر حال با حذفياتي كه اين سريال با آن مواجه شد زودتر از وقتش به اتمام مي‌رسد ضمن اينكه قسمت آخر «كلاه پهلوي» 70 دقيقه است اما با حذفياتي كه به آن خورد مي‌توانست 58 قسمت باشد.

دري با اشاره به نظرسنجي‌هايي كه در سايت‌هاي مختلف از سريال «كلاه پهلوي» گذاشته شد، يادآور شد: در هر سايتي كه توانستند براي سريال «كلاه پهلوي» نظرسنجي گذاشتند و در واقع يك عده افراد مشخص وارد شدند و با يكسري جملات سخيف و موضع‌گيري‌هاي بد به سريال ما اهانت كردند و جالب است كه هر نظرسنجي كه در سايت‌ها گذاشته مي‌شد، بعد از اينكه شكست مي‌خوردند و مي‌ديدند كه مردم از اين سريال همچنان استقبال مي‌كنند سريعا نظرسنجي‌هايشان را جمع مي‌كردند.

وي سپس با اشاره به سايت نظرسنجي سريال «كلاه پهلوي» توضيح داد: سايتي كه خودمان براي سريال جهت نظرسنجي گذاشته‌ايم يك سايت بسيار صادق و صريح است و حتي بيشتر نظرات افرادي كه به اين سريال فحش دادند و توهين كردند به جز حرف‌هاي ركيك‌شان را ثبت و تمام آنها را منعكس كرده‌ايم چراكه اصلا برايمان مهم نبود به دليل اينكه «كلاه پهلوي» براي مواجه شدن با افكار عمومي ساخته شد.

دري در ادامه با بيان اينكه وقفه‌هايي كه در «كلاه‌پهلوي» افتاد، وقفه‌هاي مالي بود، اين گونه ادامه داد: خواسته‌هاي من دري در سريال «كلاه پهلوي» در حد خواسته‌ها و بضاعت سينماي معمول ايران بود، نه در حد فيلم‌هاي فاخر ايراني يعني آنچه در كف توليد است. بر اين اساس جا دارد بگويم وقفه‌هايي كه در ساخت اين سريال افتاد، فقط وقفه‌هاي مالي بود.

حتي همين حالا هم بازيگران، تهيه‌كننده و من كارگردان از اين پروژه طلب داريم و حقوق‌هايمان را كامل نگرفته‌ايم. حالا برخي‌ها مي‌گويند «كلاه پهلوي» هفت سال طول كشيدذدر حالي كه اين سريال قانونا بايد در چهار سال آماده مي‌شد كه همين هم شد. وي اضافه كرد: به عنوان مثال وقتي ما قصد ساختن يك خانه‌يي را داريم و ساخت آن را شروع مي‌كنيم، سفت‌كاري را انجام مي‌دهيم اما پول‌مان تمام مي‌شود و اين خانه به همان شكل چهار سال مي‌ماند تا اينكه بعد از چهار سال دوباره پول به دست‌مان مي‌رسد و نازك‌كاري خانه را انجام مي‌دهيم. مي‌خواهم بگويم اگر وقفه مالي در كاري مي‌افتد ربطي به كم‌كاري عوامل ندارد.

 اين شبهات از سه، چهار سال پيش آغاز شد و مدام برخي‌ها حملات مكرري به «كلاه‌پهلوي» داشتند و فكر مي‌كنند ما به راحتي از صداوسيما پول مي‌گيريم در حالي كه اصلا اين‌طور نبود، نيست و نمي‌تواند باشد. حداقل براي من دري نمي‌تواند باشد. او تاكيد كرد: سريال «كلاه‌پهلوي» به رقم دلار امروز، 1200 دلار در دقيقه ساخته شده است.

حال با اتمام پخش سريال كلاه پهلوي تلويزيون طي هفته‌هاي آتي پخش سريال تاريخي ديگري را با نام «معماي شاه» آغاز خواهد كرد.

منبع:هشت صبح
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
0
1
کار خوبی بود دست سازنده اش درد نکنه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین