کد خبر: ۹۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
مالزی، چین و استرالیا نشست سه‌جانبه‌ای را برای تصمیم‌گیری در خصوص پرواز مفقود شده خطوط هوایی مالزی برگزار می‌کنند.
مالزی، چین و استرالیا نشست سه‌جانبه‌ای را برای تصمیم‌گیری در خصوص پرواز مفقود شده خطوط هوایی مالزی برگزار می‌کنند.

عبدالعزیز کپراوی، معاون وزیر حمل و نقل مالزی گفت که در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی نشستی در سطح وزیران سه کشور مالزی، چین و استرالیا برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد که در جریان این نشست موضوعات مختلف مربوط به پرواز MH370 از جمله پیدا شدن برخی از قطعات هواپیمای بوئینگ این پرواز مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از دیگر بحث‌های مهمی که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت تصمیم‌گیری در خصوص ادامه و یا توقف عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیما خواهد بود که در حال حاضر به سرپرستی استرالیا در حال انجام است.

به گفته این مقام مالزیایی، تیم جستجو به سرپرستی استرالیا تاکنون 103 هزار کیلومتر مربع از مجموع 120 هزار کیلومتر مربع مساحت تعیین شده در اقیانوس هند جنوبی را مورد جستجو قرار داده‌اند و انتظار می‌رود طی دو ماه آینده عملیات جستجو در تمامی این محدوده به پایان برسد.

این نشست در حالیبرگزار خواهد شد که خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد که اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا تائید کرده است که قطعه پیدا شده در سواحل موزامبیک به طور قطع به هواپیمای بوئینگ مفقود شده خطوط هوایی مالزی تعلق داشته است.

پرواز MH370 خطوط هوایی مالزی که با یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 انجام می‌شد، روز 8 مارس سال 2014 اندکی پس از ترک فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به مقصد پکن با 239 سرنشین ناپدید شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین