|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۹۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
طبيعي است كه نهاد تصميم‌گيرنده و مرجع رسمي براي آنكه برجام را رصد كند تا درصورت نقض برجام تعيين تكليف كند، شوراي عالي امنيت ملي است.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم ناصر ايماني فعال سیاسی اصولگرا نوشت:

موضوع مهم اینکه صدا و سيما و ديگر تريبون‌هاي رسمي باید در اختيار همه عقايد و گرايش‌هاي سياسي قانوني كشور قرار گيرد و به آنها مجال ابراز نظر داده شود. برخي موضوعات كه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است بهتراست ميان جناح‌هاي مختلف كشور مورد بحث قرار گيرد، نمونه‌اي از چنين موضوعاتي برجام است كه لازم است در اين مورد تريبون‌هاي عمومي كشور در راستاي پيشبرد اهداف نظام و منافع ملي ميان موافقان و مخالفان برجام به طور مساوي تقسيم شود. بايد به همه اجازه صحبت و ابراز عقيده در موضوع برجام و در ديگر موضوعات كشورداده شود اما تخریب نه.

 همان طور كه در طرف‌هاي آمريكايي و اروپايي در موضوع برجام به مناظره با هم مي‌پرداختنددر فضاي سياسي كشور برخي هستند كه از ابتدا مخالف سرسخت برجام بودند اما مسئولان و بزرگان كشور از مقام معظم رهبري گرفته تا شوراي عالي امنيت ملي و همچنين مجلس شوراي اسلامي برجام را تایید و تصويب كرده‌اند كه نشان مي‌دهد مخالفت با برجام به آن‌صورت در ميان نبوده و نيست. در چنين شرايطي كساني كه مخالف برجام هستند يا منتقد بخش‌هايي از آن هستند يا منتقد نحوه اجراي برجام هستند نيز بايد در چار‌چوب‌هاي اخلاقي و با رعايت انصاف و منافع ملي سخن بگويند و در كنار آنها موافقان برجام نيز با فرصتي برابر به دفاع منطقي از برجام بپردازند. تندروي در هر شكل آن مشكل را حل نخواهد كرد و بيشتر منجر به جري شدن دو سوي موضوع بر اساس صحبت‌ها و اقداماتشان خواهد شد.

 طبيعي است كه نهاد تصميم‌گيرنده و مرجع رسمي براي آنكه برجام را رصد كند تا درصورت نقض برجام تعيين تكليف كند، شوراي عالي امنيت ملي است. در شوراي عالي امنيت ملي هياتي براي اين كار مشخص شده است كه مسئوليت رصد اين موضوع را برعهده دارد؛ آن هم بر اساس نامه ۸ماده‌اي مقام معظم رهبري. تصميم‌ها راجع به برجام آنجا اتخاذ خواهد شد نه جايي ديگري كه كساني بخواهند بگويند برجام بماند يا نماند و طرح موضوعات اين‌چنيني آن هم از تريبون‌هاي رسمي، مانند نمونه‌اي كه روز گذشته ازسوی علیرضا زاكاني در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه شنيديم كه صرفا ابراز نظر و عقيده ايشان است. ستاد نماز جمعه بايد به صورت برابر وقت در اختيار دیگران نیز اختصاص دهد. البته بايد متوجه باشيم كه دولت به تنهايي برجام را پيش نمي‌برد و اين مجموعه نظام است كه برجام را به‌پيش مي‌برد، مجموعه نظام به اين جمع‌بندي رسيد كه دولت برود و راجع به موضوع هسته‌اي مذاكرده كند كه اگر اين‌طور نبود مذاكراتي انجام نمي‌شد و همچنين نظام تصميم گرفت كه برجام را بپذيرد و آن را اجرايي كند و بازوي اصلي اجرايي شدن برجام و به‌پيش بردن آن دولت است. بايد در اين مسير موافقان و مخالفان برجام به مجموعه نظام و همچنين دولت در اين مسير كمك كنند و شرط آن نيز اين است كه تريبون‌هاي عمومي كشور در اختيار هر دو طرف قرار گيرد آن هم در راستاي كمك به منافع ملي تا بتوان اميدوار بود موضوع برجام آن طور كه بايد به نفع مردم و كشور به‌پيش رود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین