|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۹۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : مجلس شورای اسلامی باید پرسشگر دولت ها در زمینه های مختلف باشد و مجلس بدون پرسشگری کارایی نخواهد داشت.
استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : صرف نظر از اینکه سیاست کدام دولت درست است اگر بپذیریم که مجلس باید در راس همه امور باشد باید پرسید در فاصله سال های 84 تا 92 مجلس شورای اسلامی چند بار از آقای احمدی نژاد در خصوص برنامه هسته ای کشور سوال کردند. چرا مجلس شورای اسلامی در آن دوران به وظایف خود عمل نکرد.

 صادق زیباکلام شامگاه جمعه در مسجد بعثت خرم آباد در جمع هواداران یک نامزد انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی افزود: پاسخگویی یکی از بنیادی ترین اصول نظام های مردم سالار است و نهادی که باید پرسشگر دولت باشد مجلس شورای اسلامی است.

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : مجلس شورای اسلامی باید پرسشگر دولت ها در زمینه های مختلف باشد و مجلس بدون پرسشگری کارایی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مجلس در راس امور است و تمام نهادها کشور باید پاسخگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشند.

به گفته وی سئوال اینجاست که در دهه های اخیر مجلس شورای اسلامی چقدر بر فعالیت دولت ها نظارت داشته است.

زیباکلام با بیان اینکه از سال 82 که مسئله هسته ای مطرح شد تاکنون این مسئله مهمترین و اصلی ترین موضوع کشور در سطح ملی بوده است بیان کرد : در این مدت که اصولگرایان تمام قدرت را در دست داشتند باید دید که مجلس چقدر پرسشگر موضوع هسته ای از دولت قبلی بوده است.

این فعال سیاسی اظهار کرد :در دولت تدبیر و امید نگاه به مسئله هسته ای مانند دولت اصلاحات به گونه ای شد که تحریم ها مانند غل و زنجیر به پای کشور نباشد.

وی تصریح کرد : صرف نظر از اینکه سیاست کدام دولت درست است اگر بپذیریم که مجلس باید در راس همه امور باشد باید پرسید در فاصله سال های 84 تا 92 مجلس شورای اسلامی چند بار از آقای احمدی نژاد در خصوص برنامه هسته ای کشور سوال کردند.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: چرا مجلس شورای اسلامی در آن دوران به وظایف خود عمل نکرد.

وی افزود : چند بار مجلس هفتم ،هشتم و نهم یقه دولت ها را گرفتند و برنامه برای رفع بیکاری خواستار شدند.

به گفته وی ، در کشورهشت میلیون بیکار وجود دارد و این بیکاری حاصل یک سال و دو سال نیست بلکه حاصل تصمیم گیری های اشتباه گذشته بود و مجلس شورای اسلامی باید در خصوص این مساله ورود پیدا می کرد.

دراین نشست محمد رضایی رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان لرستان سخنرانی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین