کد خبر: ۹۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲
المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
وزیر ارتباطات کشورمان که در سفر به باکو از رییس جمهور آذربایجان نشان دوستی دریافت کرد با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار و گفت و گو کرد.

 خبرگزاری دولتی «آذرتاج» نوشت: آرتور راسی زاده نخست وزیر جمهوری آذربایجان با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ملاقات کرد.

در این دیدار آرتور راسی زاده اعطای نشان دوستی رییس جمهوری آذربایجان به محمود واعظی را به وی تبریک گفت و از توسعه سریع همکاریهای اقتصادی، تجاری و بشردوستانه بین ایران و جمهوری آذربایجان ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: پتانسیل زیادی برای گسترش روابط دو کشور در زمینه های کشاورزی، گردشگری، امور بانکی، داروسازی، حمل و نقل و سایر حوزه ها وجود دارد.

واعظی نیز در این دیدار سفرهای متقابل و دیدارهای دوجانبه مقامات دو کشور را حائز اهمیت خواند و اعلام کرد برگزاری مراسم کلنگ زنی پل ریلی بر روی رودخانه آستارا اهمیت تاریخی دارد.

نخست وزیر آذربایجان هم با اشاره به ساخت پل ریلی در قالب کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال جنوب» خاطرنشان کرد: ساخت این پل فرصتی برای افزایش ظرفیت های ترانزیتی دو کشور و حمل و نقل حجم زیادی از محموله ها فراهم خواهد آورد که منجر به کسب درآمدهای اضافی و ایجاد فرصتهای جدید شغلی خواهد شد.

طرفین در این دیدار با اشاره به مسائل تروریسم، افراط گری و مناقشات منطقه ای در قالب همکاری بین المللی بر ضرورت حل مناقشه قره باغ بر اساس حقوق بین المللی، اصول تمامیت ارضی و مصونیت مرزهای جمهوری آذربایجان تاکید کردند.

المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این ملاقات واعظی نیز تاکید کرد: در سایه اقدامات مشترکی که در چارچوب کمیسیون مشترک بین جمهوری آذربایجان و ایران انجام گرفته است، همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف، از جمله اقتصاد، حمل و نقل، نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری، داروسازی، خودروسازی، ارتباطات و فناوری های اطلاعات گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه ایران علاقمند به تامین امنیت و صلح منطقه ای است افزود:گسترش همکاری بین نهادهای امنیتی دو کشور در زمینه مبارزه با تهدیدات منطقه ای، افراط گرایی و تروریسم را بسیار است.

"المار محمدیاراف" نیز در این دیدار اعلام کرد: جمهوری آذربایجان موضع عادلانه ایران در رابطه با حل مناقشه قره باغ کوهستانی را عالی ارزیابی می کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین