|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۰
سخنگوی ناجا با بیان اینکه 50 درصد جرائم کشور توسط معتادان اتفاق می‌افتد، گفت: بر اساس آمارها در جهان 200 میلیون نفر از مواد مخدر استعمال می‌کنند در حالیکه یک میلیون سلول مغزی افراد بر اساس مصرف مواد مخدر از بین می‌رود، حال اگر این نیروهای انسانی هدایت شوند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.
 سخنگوی ناجا با بیان اینکه 50 درصد جرائم کشور توسط معتادان اتفاق می‌افتد، گفت: بر اساس آمارها در جهان 200 میلیون نفر از مواد مخدر استعمال می‌کنند در حالیکه یک میلیون سلول مغزی افراد بر اساس مصرف مواد مخدر از بین می‌رود، حال اگر این نیروهای انسانی هدایت شوند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

سردار سرتیپ دوم سعید منتظر المهدی در مراسم اختتامیه طرح «گیلان مطهر» در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان، اظهار کرد: جرم و کج‌روی‌ها اعتماد را از جامعه سلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی و امنیت جامعه جزء سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، افزود: تامین امنیت جامعه از وظایف مهم نیروی انتظامی است، همه افراد جامعه در برقرای امنیت اجتماعی سهم به سزایی را ایفا می‌کنند.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه امروزه با گسترش تکنولوژی، ارتباط عموم با نیروی انتظامی توسعه یافته و همین امر زمینه امنیت جامعه را بیش از پیش افزایش می‌دهد، گفت: با برقراری ارتباط گسترده در جامعه جرم و جنایت‌ها کاهش خواهد یافت.

سخنگوی ناجا ضمن بیان اینکه اولیا باید قرارها و ماندگاریشان در منزل را افزایش دهند تا فرارها کاهش یابد، بیان کرد: متاسفانه با شاغل بودن پدرو مادر ارتباط بین فرزندان کاهش یافته و این خود زمینه جرم و جنایت را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه 600 کلانتری در کشور داریم که دارای 50 مرکز مشاوره است، گفت: از این مجموع 370 هزار پرونده سال گذشته به مراکز مشاوره ارجاع داده شد که خوشبختانه با گفتمان‌های مطلوب بیش از 70 درصد این پرونده‌ها به صلح انجامید.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به آموزش و مهارت اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: خانواده مهمترین ایستگاه پیشگیری از جرائم و امنیت در جامعه محسوب می‌شود، با ارتقای مهارت اجتماعی بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش خواهد یافت.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه 50 درصد جرائم کشور توسط معتادان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: براساس آمار بین‌المللی بیش از 200 میلیون نفر در جهان از انواع مواد مخدر استعمال می‌کنند درحالیکه یک میلیون سلول مغزی افراد بر اساس مصرف مواد مخدر از بین می‌رود که اگر این نیروهای انسانی و مغزی هدایت شوند بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع و نوآوری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای طرح گیلان مطهر گفت: طرح گیلان مطهر یکی از طرح‌های شایسته بود که در گیلان اجرا شد زیرا با پیشگیری و با همکاری مبلغان دینی و دستگاه‌های اجرایی می‌توان سبک زندگی درست را نهادینه کرد.

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: همه مسئولان امر در شرایط این چنینی موظفند با نرم خویی و رفتار مطلوب زمینه گرایش جوانان را فراهم کنند هیچگاه با جوان جزء در موارد خاص برخورد سخت نداشته باشید. تنبیه‌ها را به سمت تشویق هدایت کنید زیرا با تنبیه وضعیت حادتر خواهد شد.

سخنگوی ناجا بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند از چهار چیز دوری کنید، عجله و انسان عجول، خود بزرگ‌بینی و سستی و کاهلی مواردی است که بایستی هر انسانی در زندگی مورد توجه قرار داده و از آن دوری کند؛ مدیری موفق است که با قلم خود پاک کن داشته باشد تا اگر اشتباهی را مرتکب شد قبول و اصلاح کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین