کد خبر: ۹۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۴
پس از افتتاح این پروژه محمود گودرزی گزارشی کامل از جزییات احداث این پروژه به سمع و نظر هیات دولت رساند .
ورزشگاه 15 هزار نفری ولایت‌سمنان با فرمان رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

 به نقل از پایگاه‌خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی که عصر امروز همزمان با سفر هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده، با حضور در استادیوم ولایت سمنان و با فرمان رییس جمهوری این استادیوم 15 هزار نفری را افتتاح کرد.

پس از افتتاح این پروژه محمود گودرزی گزارشی کامل از جزییات احداث این پروژه به سمع و نظر هیات دولت رساند .

کلنگ احداث این ‌ورزشگاه 15هزار نفری سال 85 در اوایل دولت نهم در زمینی به مساحت 31 هکتار به زمین زده شد و امروز پس از گذشت حدود 10 سال در دولت یازدهم گشایش یافت. هزینه ساخت این ورزشگاه 15 هزار نفری بالغ بر 300 میلیارد ریال اعلام شده است.

این ورزشگاهاستاندارد دارای چمن‌مصنوعی، 8 خط پیست‌دوومیدانی تارتان، بخش‌تشریفات، جایگاه‌خبرنگاران، ساختمان اداری و ... است که فاز دوم آن نیز آماده ساخت می‌شود.

هم اکنون در استان سمنان 3 طرح ورزشگاه 15 هزار نفری شهرستان شاهرود، ‌5 هزار نفری دامغان و گرمسار ‌در حال احداث است که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

محمود گودرزی عصر امروز پیش از افتتاح رسمی ورزشگاه  15 هزار نفری ولایت سمنان اعلام کرد: در سال گذشته 2 استادیوم دیگر 15 هزار نفری در کشور به بهره‌برداری رسید .

وی  با بیان اینکه ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان می‌تواند مکان خوبی برای توسعه ورزش کشور باشد، گفت: فاز اول این استادیوم امروز با حضور پر برکت رییس‌جمهور در سمنان و با فرمان وی افتتاح و در فاز بعدی استخر و سرای ورزشکاران نیز ساخته خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با توضیح اینکه در گرمسار و  دامغان استادیوم‌های 5 هزار نفری ودر شاهرود استادیوم 15 هزار نفری در دست تکمیل است، افزود: رییس‌جمهوری 34 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته که به نظر می‌رسد با اتمام این پروژه‌ها سرانه ورزشی استان سمنان به حد مناسبی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ورزشگاه برای مسابقات بین‌المللی مناسب است، گفت: این استادیوم استاندارد است اما چون از چمن‌مصنوعی پوشیده شده باید ناظران بین‌المللی آن را تایید کنند اما برای مسابقات‌ملی مناسب است .

گودرزی  دلیل کمبود آب در استان‌سمنان را دلیل تجهیز این استادیوم به چمن مصنوعی اعلام کرد و افزود: عدد قابل‌توجهی برای تکمیل پروژه‌های سمنان تخصیص داده‌ایم که امیدوارم با این رقم ورزش استان توسعه و رونق پیدا کند.

وی درباره صندلی‌های استادیوم ولایت سمنان نیز گفت: این صندلی‌ها از تولیدات داخلی است و ما سعی می‌کنیم برای نصب صندلی‌های ورزشگاه آزادی هم با شرکت‌های داخلی با کیفیت مطلوب به نتیجه برسیم. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این خصوص فراخوان داد و با شرکت داخلی قرارداد بسته شد. مرمت بتون‌ها برای نصب صندلی سکوی دو تماشاگران در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به پایان برسد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اتمام طرح‌های نیمه‌کاره را در کشور مد نظر داریم که امیدوارم از طریق اعتبارات ملی و استانی بخش‌خصوصی و خیرین تکمیل شوند.

وی درباره تکمیل ورزشگاه نقش جهان نیز گفت: شرکت پولاد تاکنون کمک‌های خوبی برای اتمام این پروژه کرده اما در پایان سال این ورزشگاه با مشکلاتی مواجه شد.

گودرزی در پایان گفت: با اعتباراتی که از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نظر گرفته ایم  و همچنین همکاری استان کمک می کنیم تا در موعد مقرر این ورزشگاه تکمیل شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین