کد خبر: ۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
وی افزود: طرح سفیران سلامت بر این مبنای تئوریک بنیان گذاشته شده است و کسانی که با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری سفیر سلامت تحت آموزش قرار گرفته‌اند؛ می‌توانند سفیران خوبی برای همکلاس‌ها و خانواده‌ها و جامعه در ترویج سلامت و تندرستی باشند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با مسئولیت تربیت بیش از ۳۰ میلیون دانش‌آموز به تنهایی قادر به اداره این دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

 علی اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش) در همایش ملی سفیران سلامت دانش‌آموزی که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید توسعه مشارکت است و ما اعتقاد داریم که وزارت آموزش و پرورش با مسئولیت تربیت بیش از ۳۰ میلیون دانش‌آموز به تنهایی قادر به اداره این دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

وی ادامه داد: لذا توسعه مشارکت آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی یکی از اهداف ضروری در دولت یازدهم است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تجربه جهانی نشان می‌دهد؛ آموزش رفتارسازی و اصلاح بینش و نگرش توسط همسالان امکان‌پذیر‌تر است، یعنی دانش‌آموزان از همکلاسی‌های خود بهتر می‌شنوند و عمل می‌کنند.

وی افزود: طرح سفیران سلامت بر این مبنای تئوریک بنیان گذاشته شده است و کسانی که با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری سفیر سلامت تحت آموزش قرار گرفته‌اند؛ می‌توانند سفیران خوبی برای همکلاس‌ها و خانواده‌ها و جامعه  در ترویج سلامت و تندرستی باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۶ از سوی سازمان بهداشت جهانی سال مبارزه با دیابت اعلام شده است، افزود: بنابراین سفیران سلامت در سال جاری خود را برای مبارزه با دیابت آماده می‌کنند، اما این طرح فقط به دیابت خلاصه نمی‌شود و آموزش همسالان می‌تواند در تقویت مدیریت سلامت‌محور و خودمراقبتی و مشارکت دانش‌آموزان در افزایش سلامت و ارتباط خانه و مدرسه و همچنین در افزایش مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان موثر باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد رفتارساز که هنجارهای مورد قبول را ترویج می‌دهد می‌تواند این اقدام را به عنوان یکی از فعالیت‌های جدی خود قرار دهد.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین