|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۹۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
سیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اولاند تأکید کرد: ما همواره می‌خواهیم قانون در کشور ما حاکم باشد تا به آزادی‌ها و حقوق شهروندان احترام گذاشته شود.
رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به مصر با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره "تحولات خاورمیانه به ویژه بحران سوریه و اوضاع لیبی و فلسطین" با وی گفتگو کرد.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در راستای سفر خود به منطقه، پس از لبنان وارد قاهره شد و با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

سیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اولاند تأکید کرد: ما همواره می‌خواهیم قانون در کشور ما حاکم باشد تا به آزادی‌ها و حقوق شهروندان احترام گذاشته شود.

وی گفت: اولاند به موضوع حقوق بشر و آزادی‌ها در مصر توجه دارد و من به وی می‌گویم که مصر به عنوان یک کشور دموکرات درحال برداشتن گام‌های نخست است.

سیسی گفت: تروریست‌ها می‌خواهند به امنیت و ثبات 90 میلیون مصری لطمه بزنند. من و اولاند درباره راه‌های مقابله با تفکرات افراطی و تروریسم صحبت کردیم.

وی افزود: گروه‌هایی که برای از بین بردن قدرت حکومت و تسلیم کردن مردم در برابر تفکرات خود تلاش می‌کنند، گروه‌های تروریستی هستند که باید با تمامی وسایل و ابزارها با آن‌ها مقابله کرد.

سیسی گفت: من و اولاند بر سر ضرورت افزایش همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم به توافق رسیدیم.

سیسی همچنین بر لزوم حل مسئله فلسطین تأکید کرد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که قاهره از ارتش ملی لیبی برای مقابله با گروه‌های افراطی و در عین حال از دولت فائز السراج حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که مصر از ارتش لیبی به رهبری خلیفه حفتر حمایت می‌کند و آماده آموزش و حمایت بیشتر از آن در صورت درخواست دولت لیبی است.

وی تاکید کرد که حمایت از ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر برای مقابله با تروریست‌ها در آنجا حائز اهمیت است و جایگزین منفی برای عدم حمایت از آن این است که کشورهای دیگر این کار را انجام دهند یعنی ممکن است به بهانه کمک، در این کشور مداخله نظامی کنند.

اولاند نیز گفت: فرانسه به مصر درباره مبارزه با تروریسم کمک می‌کند. مقابله با تروریسم جدیت بیشتر و حاکمیت قانون را می‌طلبد.

وی افزود: فرانسه و مصر روابطی دارند که در آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما در این راستا تلاش می‌کنیم تا خواسته‌های مردممان را برآورده کنیم. مصر دارای تمدن بزرگی است و باید در این راستا با قاهره همکاری داشته باشیم. ما خواهان افزایش روابط با مصر در تمامی زمینه‌ها هستیم.

اولاند درباره لیبی نیز گفت: ما امیدواریم که پارلمان به دولت فایز السراج رأی اعتماد بدهد. ما دیرزمانی منتظر دولتی در لیبی بودیم که دارای اختیارات کامل باید. ما با جامعه جهانی برای تحقق این امر تلاش می کنیم.

وی درباره سوریه نیز گفت: ما با هماهنگی تلاش‌ها برای رسیدن به حل سیاسی در سوریه به توافق رسیدیم. به ناچار باید هرچه سریع‌تر شاهد سوریه باثباتی باشیم که از صلح برخوردار باشد.

اولاند گفت: تحول در سوریه باید گام به گام صورت بگیرد تا صلح و ثبات در این کشور برقرار شود.

اولاند تأکید کرد: پاریس برای حل بحران میان فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کند. طرح فرانسه برای فلسطین بر تحقق صلح متمرکز است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین