|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۹۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
سید حسین هاشمی در مراسم بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع مدیران و کارکنان این سازمان گفت:‌ سال 94 را به عنوان سخت ترین سال مالی در میان سال های پس از انقلاب، با همکاری شما بدون مشکل گذراندیم.
استاندار تهران گفت:‌ با وجود آنکه هر سال شاهد 6 تا 7 هزار میلیارد تومان افزایش مالیات استان هستیم اما میزان اعتبار استان تهران کم است.

سید حسین هاشمی در مراسم بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جمع مدیران و کارکنان این سازمان گفت:‌ سال 94 را به عنوان سخت ترین سال مالی در میان  سال های  پس از انقلاب، با همکاری شما بدون مشکل گذراندیم.

وی با اشاره به هنر مدیریت دولت در سال گذشته افزود:‌ مدیریت سال 94 نشان داد که با تدبیر کارشناسی می توان با حداقل منابع کشور را اداره کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه در سال 94، 50 درصد بودجه پروژه های عمرانی تخصیص یافت، گفت:‌ خروج از اقتصاد تک محصولی متکی به نفت و خوداتکایی از شعارهای ابتدای انقلاب بود که در دولت یازدهم محقق شد.

هاشمی عنوان کرد:‌ وابستگی به نفت در حال حاضر به کمتر از 25 درصد رسیده است که دولت دکتر روحانی در پی کاهش بیشتر آن است و امیدواریم در آینده هرگز به نفت متکی نباشیم.

استاندار تهران با بیان اینکه تحریم های ظالمانه علیه ایران در هر کشوری بود آن را فلج می کرد افزود:‌ ما نه تنها فلج نشدیم بلکه در خیلی از بخش ها رشد داشتیم و در برخی از بخش ها تولیدات خود را حتی به اروپا صادر می کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این نیست که اطراف خود حصار بکشیم، عنوان کرد:‌ در سال 95 با کشورهای دارای منافع مشترک تعامل خواهیم داشت.

هاشمی، همکاری همه دستگاه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم برشمرد و گفت:‌ باید در این مسیر به دولت کمک کنیم و به گفته مقام معظم رهبری فرماندهی اقتصاد مقاومتی با دولت است.  

استاندار تهران توجه به نقش مردم را یکی از شاخصه های عملی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده هر زمان نقش اول را به مردم سپردیم، همچون دوران جنگ تحمیلی، موفق عمل کردیم.

وی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهم دانست و گفت: نباید سرمایه گذاران را در بروکراسی های غیر ضروری گرفتار کنیم .

هاشمی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از جمله سازمان های کلیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت:‌ سرمایه نیروی انسانی نقش اول را در توسعه دارد و با همکاری سازمان مدیریت باید همه دستگاه ها را حرکت داده و اجازه ندهیم با خمودگی پیش روند.

هاشمی ادامه داد:‌ مدیران اجرایی استان توانمند هستند و با حداقل منابع اقدامات موثری انجام شده است.

استاندار تهران در پایان با بیان اینکه 50 درصد مالیات کشور و 80 درصد صادرات خدمات فنی-مهندسی از استان تهران محقق می شود گفت:‌ با وجود آنکه هر سال شاهد 6 تا 7 هزار میلیارد تومان افزایش مالیات استان هستیم اما میزان اعتبار استان تهران کم است و امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند تا آنچه حق استان است تعلق بگیرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین