کد خبر: ۹۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
ناوارا کسیکس اظهار داشت: هر دو طرف اعتقاد دارند استفاده از محمل فرهنگی برای رسیدن به مشترکات بسیار خوب است.
این شورا پایه قانونی ندارد و در دولت گذشته تشکیل شده است با ادامه فعالیت آن مخالفت کردیم.

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جلسه مشترک با کمیسیونر آموزش و فرهنگ اتحادیه اروپا گفت: کمیسیونر آموزش فرهنگ و جوانان اتحادیه اروپا در قالب یک هیئت به ایران آمدند و در جلسه‌ای که داشتیم در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری فرهنگی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا صحبت کردیم. خوشبختانه با به ثمر رسیدن برجام تعادل و تعامل بین ایران و کشورهای اتحادیه اروپا آغاز شده است.

وی افزود: در این جلسه در خصوص میراث فرهنگی و تبادل تجربیات مشترک فرهنگی هنری و فرهیختگان و هنرمندان ایران و کشورهای اتحادیه اروپا به نقاط مشترک رسیدیم. موضوع تروریسم و خشونت نیز که مسئله جهانی است و دنیا را به خطر انداخته موضوع جلسه ما بود که البته در جلسات بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

جنتی در خصوص انحلال شورای عالی سینما بیان کرد: چون ‌این شورا پایه قانونی ندارد و در دولت گذشته تشکیل شده است با ادامه فعالیت آن مخالفت کردیم.

وی افزود: این  مصوبه در دولت گذشته به مجلس داده شده و هیئت تفریق مصوبات در مجلس آن را رد کرده است و دستور اصلاحیه آن را داده اما بدون اصلاح فعالیت خود را شروع کرده و ادامه داده است. ما در دولت شوراهای عالی زیادی داریم و بهتر دیدیدم که فعالیت شورای عالی سینما در حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و این مصوبه در دستور کار دولت است.

جنتی در خصوص سایتی که به اسم وزارت ارشاد برای جذب بازیگر اقدام کرده است گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جز سایت اصلی که همه آن را می‌شناسند، سایت دیگری ندارد. البته برخی از کارکنان وزارت ارشاد یک صفحه فرهنگ و هنر در تلگرام دارند اما فعالیت آن سایت که به نام وزارت ارشاد برای جذب بازیگر اقدام کرده است مجاز نیست و پیگیری خواهد شد.

در ادامه ناوارا کسیکس کمیسیون آموزش و فرهنگ اتحادیه اروپا پس از پایان جلسه مشترک با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران صحبت‌هایی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و مسائل مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا انجام دادیم و در خلال صحبت‌هایمان موارد مشترک را شناسایی کردیم که مهمترین آن حفظ میراث فرهنگی بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجربه خوبی دارد و می‌تواند به اتحادیه اروپا کمک شایانی کند و این همکاری در آینده با این کمک شکل خواهد گرفت که شاهد گردشگران اروپایی در ایران و بالعکس باشیم.

ناوارا کسیکس اظهار داشت: هر دو طرف اعتقاد دارند استفاده از محمل فرهنگی برای رسیدن به مشترکات بسیار خوب است.

وی در پایان به برگزاری نمایشگاه فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا در جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا فرصت‌های بسیاری را در عرصه فرهنگ برای دو طرف فراهم می‌کند.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین