|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
ترامپ روز شنبه در جمع هوادارنش در نیویورک، بار دیگر با انتقاد از فرآیند انتخاب نامزد منتخب حزب جمهوری‌خواه، آن را «متقلبانه» خواند.
تد کروز، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیروزی در ایالت وایومینگ، فاصله خود را با دونالد ترامپ، رقیب هم حزبی‌اش کمتر کرد.

به نقل از رویترز، تد کروز، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز شنبه توانست با پیروزی در ایالت وایومینگ همه 14 دلگیت این ایالت را به خود اختصاص دهد و فاصله خود را با دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز هم حزبیش کمتر کند.

کروز تلاش دارد تا مانع از دستیابی ترامپ به 1237 دلگیت مورد نیاز برای نهایی شدن نامزدیش به عنوان گزینه نهایی جمهوری‌خواهان شود. کروز با تداوم پیروزی‌های خود در ایالت‌های کوچکتر در حال کم کردن فاصله خود با میلیاردر نیویورکی است.

ترامپ روز شنبه در جمع هوادارنش در نیویورک، بار دیگر با انتقاد از فرآیند انتخاب نامزد منتخب حزب جمهوری‌خواه، آن را «متقلبانه» خواند.

ترامپ گفته حامیانش در ایالت‌هایی نظیر وایومینگ و کلرادو عصبانی شده‌اند.

ترامپ تاکنون در 21 ایالت به پیروزی دست یافته، در حالی که کروز در 10 ایالت پیروز بوده است و میلیاردر نیویورکی تنها با 196 دلگیت (755 در برابر 559) از کروز جلوتر است. این بدان معناست که ترامپ برای تثبیت پیروزی خود باید در حدود 60 درصد از رقابت‌های باقی مانده تا قبل از کنگره حزب در ماه جولای (تیرماه)‌به پیروزی برسد.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین