رئيس ستاد انتخابات كشور :
کد خبر: ۹۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي 136نفر براي كسب 68كرسي با يكديگر رقابت مي كنند.
  رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي 136نفر براي كسب 68كرسي با يكديگر رقابت مي كنند.

محمدحسين مقيمي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در دور اول انتخابات 221 نفر به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند و تكليف 68كرسي در دهم ارديبهشت در 55 حوزه انتخابيه مشخص خواهد شد.

وي اظهار كرد: در انتخابات 10 ارديبهشت ماه آينده در ازاي هر كرسي مجلس دو داوطلب با هم رقابت مي كنند كه حجم كار نسبتا به دوره قبل كمتر شده است.

مقيمي اهميت اين دوره ازانتخابات را همانند دوره قبل دانست و تصريح كرد: در اين مرحله از انتخابات تكليف 24 درصد از كرسي هاي مجلس يعني حدود يك چهارم نمايندگان مشخص خواهد شد .

وي افزود : انتخابات هفتم اسفند ماه با كمترين مشكل امنيتي و چالش برانگيز برگزار شد كه اين موفقيت نتيجه فعاليت بسيارخوب نيروهاي برقرار كننده نظم و امنيت در شوراهاي تامين ،فرمانداران و استانداران در كل كشور بود.

***بازنگري قانون انتخابات به صورت جدي در دستور كار وزارت كشور است

رئيس ستاد انتخابات كشور با بيان اينكه مراحل مختلف نظارت و اجرا و برگزاري انتخابات به صورت ماشيني و دستي نيازمند بازنگري است اظهار كرد: با دستور وزير كشور تهيه لايحه جامع انتخابات در دستور كار قرارگرفته است.

مقيمي افزود: امروز دومين جلسه در اين زمينه برگزار شد كه اميد است ظرف چند ماه آينده اين لايحه با استفاده از نظرات صاحب نظران دانشگاه ها ، نمايندگان مجلس ، شوراي نگهبان و صاحب نظراني كه قبلا در اين راستا فعاليت داشتند تهيه شود.

رئيس ستاد انتخابات كشور همچنين گفت : سياست هاي كلي نظام انتخابات كشور سال گذشته در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسيد.

وي افزود : در اين راستا سندي بالادستي تهيه شده كه لايحه با توجه به اين سند تنظيم خواهد شد.

به گفته وي چهار انتخابات حساس خبرگان رهبري ،رياست جمهوري ،مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر و روستاها در ايران اسلامي برگزارمي شود و اين در حالي است كه قانوني بايد به تصويب برسد كه براي برگزاري هرچهار انتخابات مبنا باشد.

***تبليغاتي گسترده اي در انتخابات هفتم اسفند ماه برگزار شد

مقيمي در ادامه با بيان اينكه همه حاميان نامزدها در دور نخست انتخابات سخنراني و جلسات تبليغات گسترده برگزار كردند، افزود: تنها در كشور دو يا سه مورد سخنراني برگزار نشد.

معاون سياسي وزيركشور گفت: در امر انتخابات و تبليغات نامزدها و حاميان اين افراد هيچكس با محدويت تبليغاتي مواجه نبود.

به گفته وي استانداران و فرمانداران در راستاي برگزاري انتخابات مرحله اول به خوبي عمل كردند.

***تعامل دولت و مجلس شوراي اسلامي مسير موفقيت را هموار خواهد كرد

وي همچنين با بيان اينكه سه موضوع اقتصاد مقاومتي ، توجه به مسايل اجتماعي و توجه به كرامت ارباب رجوع در سال 95 دراولويت كاري قرار دارد گفت : بيشترين عملكرد فرمانداران و بخشداران در اين راستا ارزيابي مي شود.

مقيمي افزود: موفقيت كشور به ويژه در سال جاري با شعار اقتصاد مقاومتي واقدام و عمل كه كار بسيار دقيق ، اجرايي و تعيين كننده است در سايه همكاري و نظارت مجلس شوراي اسلامي امكان پذير است.

وي افزود : هرچقدر كه دولت و مجلس با اشتراك بيشتر برنامه ها را پيس ببرند موفقيت ها بيشتر خواهد بود .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین