|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۹۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
وزير نيرو و هيات همراه در سفر به خوزستان از سد دز در شمال اين استان بازديد كرد و از نزديك در جريان آخرين وضعيت اين سد و خروجي آب آن قرار گرفت.
وزير نيرو و هيات همراه در سفر به خوزستان از سد دز در شمال اين استان بازديد كرد و از نزديك در جريان آخرين وضعيت اين سد و خروجي آب آن قرار گرفت.

افزايش دبي (خروجي) آب درياچه سد دز در 24 ساعت گذشته موجب سر ريز اين سد و افزايش دبي رودخانه دز تا 4500 متر مكعب بر ثانيه شده است.

تعدادي از روستاهاي مناطق پايين دست سد دز در شهرهاي دزفول و انديمشك به دليل طغيان رودخانه دز در روز پنجشنبه تخليه شدند.

به گزارش ايرنا حميد چيت چيان ضمن بازديد از وضعيت مهار سيلاب ها و رهاسازي آب سد دز از تلاش انجام شده براي كنترل شرايط قدرداني كرد.

فريدون صالحي فر مديرعامل كرخه و كارشناس كنترل پايداري نيز در حاشيه ديدار وزير نيرو از سد دز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن رد شايعه مشكل پايداري سد دز گفت: شايعات مربوط به ترك برداشتن ديواره سد دز، كذب بوده و واقعيت ندارد.

وي گفت: از دو دريچه سد دز سيلاب ها كنترل و به بيرون هدايت مي شوند كه بخشي از آن به مخزن سد وارد مي شود.

صالحي فر افزود: ظرفيت رهاسازي دو دريچه سد دز هشت هزار متر مكعب بر ثانيه است كه با توجه به فضاي مخزن فقط حدود 4800 مترمكعب بر ثانيه رهاسازي مي شود و مابقي وارد فضاي مخزن مي شود.

وي تاكيد كرد: در بحث پايداري هيچ خطري سد دز را تهديد نمي كند ضمن اينكه سد كرخه نيز بدليل حجم خالي مخزن هيچگونه مشكلي نداشته و ظرفيت گنجايش و ذخيره سيلاب را دارد.

سد دز در 23 كيلومتري شمال شرقي شهرستان انديمشك در شمال خوزستان واقع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین